arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷

رویترز: دهها شاهزاده سعودی مخالف پادشاهی «بن سلمان» بعد از مرگ «ملک سلمان»

منابع نزدیک به دربار سلطنتی عربستان اعلام کردند که برخی اعضای خاندان سلطنتی در عربستان سعودی در میان جنجال جهانی بر سر قتل جمال خاشقجی در تلاش هستند تا مانع از پادشاه شدن محمد بن سلمان شوند.البته احتمال نمی‌رود ملک سلمان پسری که برایش ارجحیت دارد را کنار بگذارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

منابع نزدیک به دربار سلطنتی عربستان اعلام کردند که برخی اعضای خاندان سلطنتی در عربستان سعودی در میان جنجال جهانی بر سر قتل جمال خاشقجی در تلاش هستند تا مانع از پادشاه شدن محمد بن سلمان شوند.

به گزارش ایسنا، این منابع نزدیک به دفتر سلطنتی عربستان به خبرگزاری رویترز گفتند، ده‌ها شاهزاده و عموزاده‌ از شاخه‌های اصلی آل سعود خواهان مشاهده تغییری در مسیر جانشینی هستند اما تا وقتی ملک سلمان بن عبدالعزیز ۸۲ ساله در قید حیات است کاری نخواهند کرد.

به گزارش رویترز، احتمال نمی‌رود ملک سلمان پسری که برایش ارجحیت دارد را کنار بگذارد.

به گفته سه منبع نزدیک به دفتر سلطنتی، شاهزاده‌ها به جای آن امکان عملی کردن این طرح را بعد از مرگ ملک سلمان بررسی می‌کنند.

به گفته آنها، شاهزاده احمد بن عبدالعزیز ۷۶ ساله برادر کوچک‌تر ملک سلمان ممکن بر تخت پادشاهی بنشیند.

یکی از این منابع گفت، در این صورت شاهزاده احمد از حمایت اعضای خاندان سلطنتی، سازمان‌های امنیتی و برخی گروه‌های غربی برخوردار خواهد بود.

احمد اکتبر گذشته بعد از دو ماه و نیم در خارج بودن به ریاض بازگشت و در جریان حضورش در خارج از عربستان زمانی که به تظاهرکنندگان در خارج از مقر اقامتش در لندن پاسخ می‌داد از رهبری سعودی انتقاد کرد. تظاهرکنندگان "سقوط آل سعود" را فریاد می‌زدند.

احمد یکی از سه نفری بود که در شورای بیعت (تشکیل شده از بزرگان خاندان سلطنتی) با ولیعهدی بن سلمان مخالفت کرد.

نظرات بینندگان