arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۰۸۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷

خزانه‌داری آمریکا 9 فرد و شرکت را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه با بیان ادعاهای بی‌‌اساس اعلام کرد اسامی ۹ فرد و شرکت را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. واشنگتن مدعی شده ایران و روسیه از طریق شرکت‌ها و نفرات تحریم‌شده نفت به سوریه منتقل می‌کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه با بیان ادعاهای اثبات‌نشده اعلام کرد نام ۳ شرکت و ۶ فرد را به دلیل همکاری برای انتقال نفت ایران به سوریه در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

خزانه‌داری آمریکا ادعا کرده هدف‌های تحریم‌شده عضو یک شبکه بین‌المللی هستند که ایران از طریق آن و با همکاری شرکت‌های روسیه‌ای «میلیون‌ها بشکه نفت برای دولت سوریه تأمین می‌کند.»

واشنگتن در ادامه، بدون ارائه مستندات مدعی شده دولت سوریه در ازای دریافت این نفت، صدها میلیون دلار را برای انتقال به حماس و حزب‌الله در اختیار ایران قرار می‌دهد.  

قوانین تحریم‌های آمریکا کمک‌های مادی به دولت سوریه، از جمله انتقال نفت به بنادر تحت کنترل دولت این کشور را ممنوع اعلام می‌کند. 

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «امروز ما علیه طرح پیچیده‌ای اقدام کردیم که ایران و روسیه از آن برای تقویت حکومت اسد و درآمدزایی برای فعالیت‌های مخرب ایران استفاده می‌کنند.»

۲ شرکت مستقر در روسیه، ۱ شرکت مستقر در ایران، ۱ شهروند روسیه، ۲ شهروند ایران، ۱ شهروند لبنان، ۱ شهروند سوریه و یک شهروند عراق اهدافی هستند که به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

 اسامی نفرات و شرکت‌های تحریم‌‌شده به شرح زیر هستند:  ۱- شرکت گلوبال ویژن، مستقر در روسیه۲- شرکت پرومیسری‌ایمپورت، شرکت سرمایه‌گذاری و تحقیقاتی در روسیه ۳- شرکت دارویی و پزشکی تدبیر کیش، مستقر در ایران۴- محمد قاسم البزال، تبعه لبنان ۵- محمد عامر الشویکی، تبعه سوریه۶- آندره دوگائف، تبعه روسیه، معاون شرکت پرومیسری‌ایمپورت ۷- رسول سجاد، تبعه ایران ۸-حسین یعقوبی، تبعه ایران ۹- حاجی عبدالنصیر، تبعه عراق. 

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در یک توئیت از اقدام وزارت خزانه‌داری در اعمال این تحریم‌ها استقبال کرده است. 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
2
5
خسته نمیشن اینا از تحریم واقعا؟؟!
ناشناس
|
Ukraine
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
1
5
از معافیت دارویی سو استفاده کردن شرایط رو برای مردم بدتر میکنه و روند واردات دارو به کشور را کند میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
حالا نه اینکه واردات دارو بدون هیچ مشکلی انجام میشه!!... جالبه برای یه عده 100 درصد حرفهایی که اونها میزنن درسته و 100 درصد حرفهایی که اینها میزنن دروغه! خوبه بعضی وقتها یکم احتمال بدیم اون چیزهایی که ما فکر می کنیم و میشنویم ممکنه اشتباه یا دروغ باشه، دیجیتالی فکر نکنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
1
طبق قراردادی که سالها قبل از انقلاب منعقد شده،کشور ایران از نظر واردات دارو تحریم نمیشه، اما شرکتهای دارویی خودمان دارند سوءاستفاده می کنند و چیزهای دیگری وارد می کنند. خب تحریم می شوند.این شرکتها به مردم خیانت می کنند،و فشار روی مردم و بیماران است.
نظرات بینندگان