arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷

درخواست رئیس سابق سیا از ترامپ درباره قاتلان اصلی خاشقجی

رئیس پیشین سازمان جاسوسی آمریکا گفت رئیس جمهور باید آنانی را که در قتل روزنامه‌نگار سعودی مسئولیت اصلی را داشته‌اند در فهرست تحریم‌شدگان قرار بدهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درخواست رئیس سابق سیا از ترامپ درباره قاتلان اصلی خاشقجی

 لئون پانه‌تا، رئیس پیشین سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) با اشاره به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که در واشنگتن ساکن بود از وجود شواهد متقن مبنی بر دست داشتن ولیعهد سعودی در قتل او خبر داد و گفت: رئیس جمهور ترامپ باید آنانی را که مسئولیت داشتند در فهرست تحریم شدگان قرار بدهد.

لئون پانه‌تا گفت: «آن‌ها شواهد و ادله‌ کافی گردهم آوردند و با اطمینان گفتند ولیعهد سعودی مستقیما از عربستان بر اجرای عملیات (قتل) خاشقجی نظارت داشت. این همان اطمینان خاطر است و به این معنی است که شواهد متقن و بسیار شفاف در این زمینه وجود دارد، صادقانه اگر بخواهم بگویم دیگران هم این حقیقت را خواهند پذیرفت از جمله ترکیه می‌پذیرد که رئیس جمهور (ترامپ) یافته‌های جاسوسی و اطلاعاتی و نیز حقایق را نادیده می‌گیرد و در برابر این رفتار و عملکرد کسانی که فردی را در سفارت خودشان کشته و قطعه قطعه کرده اند، موضع گیری نمی‌کند. در چنین شرایطی، ناکامی در اتخاذ موضعی قوی، پیامی بسیار روشن برای دنیا به همراه دارد مبنی بر اینکه اگر کشوری چنین رفتاری با مخالفانش داشته باشد آمریکا هیچ اقدامی نخواهد کرد.»

یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه‌ آمریکا که نتایج بررسی و ارزیابی سیا را درباره قتل خاشقجی دیده گفت: «همچون روز روشن است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، فرمان قتل روزنامه نگار منتقد خاندان سلطنتی را خود شخصا صادر کرده است.»

پانه‌تا افزود: رئیس جمهور دونالد ترامپ از سرزنش کردن ولیعهد اکراه دارد و قرار است گزارشی کامل درباره‌ی قتل خاشقجی دریافت نماید.

برچسب ها: خاشقجی ، عربستان
نظرات بینندگان