arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷

سردار حاجی‌زاده: پایگاه‌ها‌ی امریکا گوشت زیر دندان ما هستند و تکان بخورند آنها را می‌زنیم/ دقت موشک‌ها را مدیون تدبیر رهبر معظم انقلاب هستیم

سردار حاجی زاده با اشاره به پایگاه های آمریکا در منطقه گفت: پایگاه های العدید و‌ظفره کمتر از 300 کیلومتر و پایگاه قندهار 400 کیلومتر با ما فاصله دارند. این پایگاه‌ها‌ گوشت زیر دندان ما هستند و تکان بخورند آنها را می‌زنیم. همین شرایط در دریا هم هست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با حضور در برنامه ثریا شبکه اول سیما طی سخنانی اظهار داشت: ما بک‌مسبر 34 ساله تا به امروز طی کردیم. ما در حوزه موشکی از گذشته کارهای زیادی انجام دادیم. تا ده سال ‌یش به انواع موشک ها رسیده بودیم اما به دقت لازم نرسیده بودیم. بعد از اینکه مسئولین نیرو به بنده رسید خدمت آقا رسیدیم. ایشان فرمودند اولویت من دقت موشک است. ما امروز دقت موشک ها را مدیون تدبیر رهبر انقلاب هستیم.

وی‌افزود: اما ما زیر ساخت لازم را در کشور نداشتیم ولی یاد گرفته بودیم که از رهبر انقلاب تبعیت کنیم لذا کار کردیم و شد. در اولین جلسه ای که دقت موشک ها را به سی متر رسیدیم ایشان کفتند پس می توانید به دقت بالاتر هم برسید. نقاطی که در عملیات های موشکی ما مورد هدف قرار گرفت اهداف بزرگی‌نبود و‌ در اصل اهداف هواپیما بودند اما برخی از آنها را از فاصله 589 کیلومتری زدیم. آقا فرموده بودند که موشک ها نباید به غیر نظامیان بخورد. به دلیل همین محدودیت، دو فروند از موشک‌های ما که مجهز به سیستم خود کشی هستند به دلایل فنی اختلاف در برد و سمت، خودکشی کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: علت اینکه برای یک هدف چند موشک در نظر می گیریم همین موضوع است.

وی تصریح کرد: شهید طهرانی مقدم یک فرمانده نابغه و بنیانگذار توپخانه و‌موشکی سپاه بود و بعد از جنگ هم این کار را ادامه داد. تعداد زیادی از متخصصان و دانمشندان موشکی سربازان گمنامی هستند که درحال کار هستند. کارهای شهید مقدم برای خدا بود و این به کار برکت می داد. در حوزه موشکی در ابتدا زیر ساخت فراهم‌نبود و‌کسی برای شهید مقدم فرش قرمز پهن نکرده بود ولی ایشان به دلیل اعتقاد به امام و رهبر انقلاب کار را با جدیت ادامه داد.وی قدرت بسیج کنندگی بسیار بالایی داشت و توانست ما نشدنی را شدنی کند و اعتقاد داشت ما نباید اجازه دهیم دوران تلخ صدر اسلام تکرار شود و باید مشت حضرت آقا را پر کنیم و با این اعتقاد کار را دنبال کرد.
وی‌اظهار داشت: امروز وقتی به مسائل موشکی نگاه می کنید شاهد طراوت و شادابی هستید و‌نیروهای امروز بهتر از قبل کار را دنبال می‌کنند.
سردار حاجی زاده با بیان اینکه فناوری موشکی در اوج‌ فناوری نظامی است تاکید کرد: هر صنعتی در هر بخشی ذیل صنایع نظامی قرار می گیرد. ما از ابتدا تا به امروز تحریم بودیم قبلا اجازه واردات سلاح نداشتیم اما امروز اجازه صادرات سلاح نداریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به توان بازدارندگی کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب با تهدیدات بسیاری مواجه شدیم اما یاد گرفتیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

سردار حاجی زاده با اشاره به پایگاه های آمریکا در منطقه گفت: پایگاه های العدید و‌ظفره کمتر از 300 کیلومتر و پایگاه قندهار 400 کیلومتر با ما فاصله دارند. این پایگاه‌ها‌ گوشت زیر دندان ما هستند و تکان بخورند آنها را می‌زنیم. همین شرایط در دریا هم هست. امروز به موشک های دریایی رسیدیم که برد 700 کیلومتری داریم که قابل استفاده در دریای عمان است و ناوهای هواپیمابر آمریکا برای ما یک سیبل هستند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان