arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷

رایزنی مدیر سیاسی وزارت خارجه فرانسه با عراقچی درباره سازوکار مالی با اروپا

عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان با نیکولا دو ریویه مدیر سیاسی وزارت خارجه فرانسه دیدار و گفتگو کرد.طرفین در این دیدار در خصوص آخرین وضعیت برجام و تعهدات فرانسه و سایر اعضای اروپایی برجام برای عادی‌سازی روابط اقتصادی با ایران و مقابله با اثرات منفی تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و نیز راه‌کارهای گسترش مناسبات دوجانبه و برخی مسائل امنیتی، منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی و تبادل‌نظر پرداخته و مواضع خویش را تشریح کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با مدیر سیاسی وزارت امور خارجه فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش وزارت خارجه، «نیکولا دو ریویه» که به‌منظور برگزاری دور جدید گفتگوهای سیاسی ایران و فرانسه به همراه هیأتی به تهران سفر کرده با سیدعباس عراقچی دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص آخرین وضعیت برجام و تعهدات فرانسه و سایر اعضای اروپایی برجام برای عادی‌سازی روابط اقتصادی با ایران و مقابله با اثرات منفی تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و نیز راه‌کارهای گسترش مناسبات دوجانبه و برخی مسائل امنیتی، منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی و تبادل‌نظر پرداخته و مواضع خویش را تشریح کردند.

مدیر سیاسی وزارت امور خارجه فرانسه در این دیدار گزارشی از مراحل نهایی ثبت و راه‌اندازی کانال ویژه مبادلات مالی و برخی دشواری‌های پیش‌بینی‌نشده در این مسیر و تدابیر سه کشور اروپایی برای رفع این دشواری‌ها و استقرار و آغاز بکار هرچه سریع‌تر این کانال به هیأت ایرانی ارائه کرد.

همچنین طرفین با مرور تحولات در سایر حوزه‌های اقتصادی و تجاری، اقداماتی که برای به حداقل رساندن آثار تحریم‌های آمریکا در دست انجام است را مورد ارزیابی قرار دادند.

نظرات بینندگان