arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۴۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷

بوکوحرام ۱۰۰ نیروی ارتش نیجریه را قتل عام کرد

عناصر بوکوحرام با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین، پایگاه «مایتیلی» واقع در استان «پرنو» را هدف قرار دادند ودست کم ۱۰۰ نظامی مستقر در آن و از جمله یک افسر عالی رتبه ارتش را کشتند. یک افسر ارتش در خصوص این حمله گفت، افراد مسلح نیرو‌های دولتی را غافلگیر کردند و پس از حمله، این پایگاه را به آتش کشیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عناصر گروه تروریستی «بوکوحرام» با حمله به یک پایگاه نظامی در شمال شرق نیجریه، دست کم ۱۰۰ نیروی ارتش این کشور را قتل عام کردند.

به گزارش ایرنا، تارنمای «افریکن ویس دیلی» روز پنجشنبه نوشت، عناصر بوکوحرام با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین، پایگاه «مایتیلی» واقع در استان «پرنو» را هدف قرار دادند ودست کم ۱۰۰ نظامی مستقر در آن و از جمله یک افسر عالی رتبه ارتش را کشتند.
یک افسر ارتش در خصوص این حمله گفت، افراد مسلح نیرو‌های دولتی را غافلگیر کردند و پس از حمله، این پایگاه را به آتش کشیدند.
این یکی از بزرگترین حملات به ارتش نیجریه از سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود. گفته شده شمار دیگری از سربازان مستقر در این پایگاه مفقود شده اند و ممکن است آن‌ها نیز کشته شده باشند.
مجلس سنای نیجریه روز پنجشنبه را روز عزای عمومی اعلام و جلسه‌ای در این روز برگزار نکرد.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری و مجلس در این کشور در ماه فوریه برگزار شود و ممکن است هدف از چنین حملاتی تاثیرگذاری بر روند برگزاری این انتخابات باشد.
«بوکوحرام» در زبان هوسایی، به معنای «حرام بودن آموزش غربی» است. این گروه در ماه ژانویه سال ۲۰۰۲ (دی ۱۳۸۰) به دست فردی به نام «محمد یوسف» تاسیس شد.
«ابوبکر شیکاو» سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام مقام‌های نیجریه و طرفداران آموزش به سبک کشور‌های غربی را به حملات تروریستی بیشتر تهدید کرده و گفته است، کسانی که به قوم گرایی و ناسیونالیسم و ترویج آموزش به روش غربی اعتقاد داشته باشند، هدف حملات این گروه قرار می‌گیرند.
او از سال ۲۰۰۹ میلادی و پس از کشته شدن «محمد یوسف» بنیانگذار بوکوحرام، رهبری این گروه را برعهده دارد.
بوکوحرام پیش‌تر با شبکه القاعده ارتباط داشت، اما در مارس (اسفند) ۲۰۱۵ با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقا تغییر داد.
بوکوحرام فعالیت خود را در کشور‌های حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون و همچنین چاد گسترش داده و با حملات انتحاری با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند این کشور‌ها را به خاک و خون کشیده است.
عملیات تروریستی بوکوحرام تاکنون باعث کشته شدن ۲۰ هزار نفر و آواره شدن بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در نیجریه شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
United Kingdom
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
0
0
ایا کشتن انسانهای بی دفاع فقط بر اساس عقایدشان کار خوبی هست؟
نظرات بینندگان