arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷

ظریف: فشار آمریکا به سایر کشورها قلدری و قانون گریزی نامتعارف است

وزیر امور خارجه با اشاره به برجام و اقدامات یکجانبه و غیر قانونی آمریکا در خروج از آن، تداوم فشار آمریکا به سایر کشورها را قلدری و قانون گریزی نامتعارف دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در ایتالیا حضور دارد با «روبرتور فیگو» رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا در این دیدار با اشاره روابط خوب و تاریخی دو کشور افزود: اعتقاد راسخ دارم که ایران یک بازیگر کلیدی در منطقه و نظام بین المللی است.

وی با اشاره به برجام افزود: خروج آمریکا از برجام مشکلاتی را ایجاد کرد، اما ایتالیا و اروپا همه تلاش خود را خواهند کرد تا این دستاورد حفظ شود و باب گفتگو و دیپلماسی باز بماند.

ظریف نیز در این دیدار با تاریخی و دیرینه خواندن روابط خوب دو کشور، سلام‌های گرم و دعوت علی لاریجانی خطاب به وی را ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به برجام و اقدامات یکجانبه و غیر قانونی آمریکا در خروج از آن، تداوم فشار آمریکا به سایر کشورها را یک قلدری و قانون گریزی نامتعارف خواند که دارای اثرات منفی کوتاه و دراز مدت در نظام بین المللی خواهد بود و تاکید کرد: ما از این مرحله عبور خواهیم کرد، اما چنین رویکردی نظام بین الملل را دچار مشکل خواهد کرد.

در ادامه این دیدار طرفین در خصوص گسترش روابط دو جانبه بویژه در حوزه اقتصادی و عبور از موانع موجود و نیز همکاری‌های پارلمانی و دیگر موضوعات مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کردند.

منبع: مهر
برچسب ها: ظریف ، برجام ، وزارت خارجه
نظرات بینندگان