arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷

فعالیت مجدد کارخانه هفت تپه از شنبه آغاز می شود

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به پرونده کارگران هفت تپه و مجتمع صنایع فولادی گفت: فعالیت کارخانه هفت تپه از فردا(شنبه)آغاز و 6هزار کارگر این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کریم یاوری با اشاره به برگزاری نشست شورای تامین استان خوزستان با حضور نمایندگان کارگری و مسئولان استانی از تصمیم گیری های لازم پس از شنیدن خواسته های کارگران در این نشست خبر داد.


وی افزود: یکی از تعهدات، پرداخت یک ماه حقوق معوق به کارگران کشت و صنعت هفت تپه بود که روز گذشته(پنجشنبه) انجام شد.


مدیرکل دفتر حمایت از مشاغل پایدار و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: همچنین مقرر شد که در هفته آینده یک ماه حقوق معوق دیگر کارگران پرداخت شود.

**اعتراض امروز کارگران هفت تپه جنبه عمومی ندارد
یاوری در واکنش به اخبار برخی رسانه های خارجی مبنی بر ادامه اعتراضات کارگران در حاشیه نماز جمعه امروز گفت: این موضوع از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان پیگیری و مشخص شد حدود 60 نفر در حال اعتراض هستند اما این اعتراضات جنبه عمومی و کلی ندارد.


نماینده وزیر تعاون گفت: ما به تمامی تعهدات خود در قبال کارگران هفت تپه عمل کرده ایم و تمامی نمایندگان کارگری که بازداشت بودند نیز آزاد شده اند.

کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ومزایا و نیز برای مطالبه بازگشت این واحد به بخش دولتی از بیش از دو هفته گذشته اقدام به برپایی تجمعات اعتراضی کرده اند.


کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.


حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان