arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷

بارش باران و برف در کشور ادامه دارد

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز سه‌شنبه (۶ آذر) گفت: شدت بارش در استان‌های واقع در جنوب و غرب کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز سه‌شنبه (۶ آذر) گفت: شدت بارش در استان‌های واقع در جنوب و غرب کشور است.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه با ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز (۴ آذر) در اغلب نقاط کشور به جز نوار شرقی، بارش باران پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: شدت بارش در استان‌های واقع در جنوب و غرب، جنوب دامنه‌های زاگرس مرکزی و غربی کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا (۵ آذر) به‌تدریج از مقدار بارش در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و بارش شمال‌ شرق و شرق کشور را در بر خواهد گرفت همچنین پیش‌بینی می‌شود در این روز بیش‌ترین بارش در استان‌های واقع در جنوب شرق و شمال شرق کشوررخ دهد.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی این سامانه بارشی روز سه شنبه (۶ آذر) در شمال‌شرق فعال است و از اواخر وقت این روز به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

وظیفه افزود: امروز (۴ آذر) بارش در نقاط مرتفع و سردسیر شمال غرب، غرب زاگرس مرکزی و شمالی، البرز مرکزی و غربی و طی فردا (۵ آذر) در البرز شرقی، شمال شرق و روز سه شنبه (۶ آذر) در شمال‌ شرق به شکل برف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طی امروز و فردا (۴ و ۵ آذر) در جنوب‌ غرب و جنوب کشور رگبار و رعد و برق سبب آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌شود، گفت: طی سه روز آینده خلیج فارس مواج است.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۵ آذر) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و در بعد ازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (۶ آذر) صاف تا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان