arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷

مصدومان زلزله در هنگام فرار مصدوم شدند

پیرحسین کولیوند با تاکید بر این که تاکنون هیچ خسارت جانی مبنی بر ریزش آوار نداشتیم گفت: همه مصدومان در هنگام فرار مصدوم شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مصدومان زلزله در هنگام فرار مصدوم شدند

پیرحسین کولیوند با تاکید بر این که تاکنون هیچ خسارت جانی مبنی بر ریزش آوار نداشتیم گفت: همه مصدومان در هنگام فرار مصدوم شدند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور درباره زلزله کرمانشاه گفت: تیم‌های ارزیاب بلافاصله بعد از زمین‌لرزه به شهرهای همجوار اعزام شدند و جلسه ستاد مدیریت بحران و حوادث سازمان اورژانس با اورژانس کرمانشاه تشکیل شد.

وی با تاکید بر این که تاکنون هیچ خسارت جانی مبنی بر ریزش آوار نداشتیم، گفت: همه مصدومان در هنگام فرار مصدوم شدند. همچنین همه معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی در منطقه فعال هستند.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان هلال احمر نیز اظهار کرد: ١٨ تیم ارزیاب از کرمانشاه و همچنین ٨ تیم آنست و ٨ تیم آوار از استانهای لرستان - کردستان - همدان - ایلام به منطقه اعزام شده است.

او درباره تعداد مصدومان اعلام کرد: طبق گزارش واصله تعداد مصدومان گیلانغرب ٣٦ نفر، قصر شیرین ٣١ نفر و ٣ نفر اعزامی به مرکز درمانی مرکز استان و سرپل ٦٩ نفر است. طبق گزارش تیم ارزیابی و مسئولین محلی حاکی از خسارت کم در مناطق زلزله‌زده است. طبق گزارش فرمانداران نیز داخل شهرها مشکلی وجود ندارد. از استان‌های همجوار تیم‌های امدادرسانی اعزام شده است، همچنین بیشترین مصدوم مربوط به کسانی است که در حین فرار بودند.

محمدباقر محمدی، مدیر عامل هلال احمر کردستان نیز پس از وقوع زلزله گفت: به محض وقوع زلزله، تیم‌های عملیاتی استان فراخوانده و به شهرستان‌های همجوار با استان کرمانشاه از جمله سروآباد، مریوان و کامیاران اعزام شدند و خوشبختانه خسارتی در این مناطق گزارش نشد.

در خبری دیگر، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش تعداد مراجعان به اورژانس خبر داد و گفت: تا ساعت ۲۲، ۴۵ نفر در سرپل ذهاب، ۳۵ نفر در گیلانغرب، ۳۴ نفر در قصر شیرین، ۱۰ نفر در روانسر به اورژانس مراجعه کردند که مجموعا ۱۲۴ نفر شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد تا کنون دو نفر از گیلانغرب به بیمارستان اسلام‌آباد و دونفر از قصر شیرین به بیمارستان سر پل ذهاب و دو نفر دیگر از قصر شیرین به کرمانشاه و دو نفر هم از روانسر به کرمانشاه منتقل شدند که همگی دچار تروما و شکستگی در هنگام فرار شدند.

وی تاکید کرد: تا کنون خسارتی ناشی از ریزش آوار نداشتیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان