arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷

تامین امنیت مناطق تحت تاثیر زلزله از سوی پلیس/ رصد فضای مجازی از سوی پلیس فتا

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه ضمن اعلام آماده‌باش پلیس در پی زلزله هشدارها و توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تامین امنیت مناطق تحت تاثیر زلزله از سوی پلیس/ رصد فضای مجازی از سوی پلیس فتا

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه ضمن اعلام آماده‌باش پلیس در پی زلزله هشدارها و توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ محمدرضا آمویی درباره اقدامات پلیس پس از زلزله کرمانشاه اظهار کرد: دقایقی پس از زلزله تمامی نیروهای پلیس در سطح استان کرمانشاه به حالت آماده‌باش درآمده و در موقعیت‌های خود حاضر شدند.

وی با بیان این که پلیس در استان کرمانشاه در آماده‌باش صد درصد قرار دارد، گفت: با توجه به این که این زلزله در اکثر نقاط استان از جمله مرکز استان احساس شد، به همین دلیل ماموران پلیس با تمام توان درمعابر حضور داشته و نسبت به تامین نظم و امنیت شهروندان اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به شدت بیشتر زلزله در شهرستان‌های قصر شیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب خاطرنشان کرد: در همین راستا چندین تیم کمکی برای تامین نظام و امنیت به این شهرستان‌ها اعزام شده‌اند و خوشبختانه شهروندان نیز همکاری خوبی با عوامل انتظامی و راهنمایی و رانندگی دارند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه اضافه کرد: ماموران پلیس اقدام به گشت‌زنی در نقاط مختلف شهرها کرده و در صورت نیاز به شهروندان امدادرسانی و کمک نیز کرده‌اند.

آمویی با اشاره به بارش باران و سرمای هوا در مناطق متاثر از زلزله اظهار کرد: با توجه به این که زلزله در اکثر نقاط استان احساس شده گروه زیادی از شهروندان به خیابان‌ها آماده و به همین دلیل نیز شاهد ازدحام جمعیت و ترافیک در اطراف پمپ‌های بنزین هستیم که در همین راستا از شهروندان تقاضا داریم که آرامش خود را حفظ کرده و از ازدحام در پمپ‌های بنزین خودداری کنند.

وی با بیان این که خسارتی در پی این زلزله به ساختمان‌ها و تجهیزات پلیس وارد نشده است، اظهار کرد: ماموران پلیس تا عادی شدن شرایط و اعلان وضعیت عادی از سوی مدیریت بحران در حالت آماده‌باش خواهند بود.

وی با اشاره به شایعات منتشر شده در برخی از کانال‌ها و فضاهای مجازی اظهار کرد: شایعاتی در خصوص تعداد کشته‌ها و نظایر آن در فضای مجازی منتشر شده که لازم است شهروندان توجه داشته باشند که اخبار را تنها از شبکه‌های رسمی نظیر صداوسیما و خبرگزاری‌های معتبر دنبال کنند.

وی اضافه کرد: پلیس فتا نیز اقدام به رصد فضا کرده و تاکنون نیز با چند مورد از شایعه‌سازان و افرادی که اقدام به انتشار اخبار کذب در فضای مجازی کرده بودند، توصیه‌های لازم را داده‌اند اما اگر افرادی بخواهند با هدف تخریب آرامش مردم و ایجاد نگرانی دست به شایعه‌پراکنی بزنند قطعا پلیس با آنها برخوردهای قانونی را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به آن دسته از شهروندانی که اقدام به ترک منازل خود و حضور در معابر کرده‌اند، گفت: شهروندان توجه داشته باشند که در صورت ترک خانه حتما از بسته بودن درها و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنند. همچنین خودروی خود را بدون قفل در خیابان رها نکنند و با ماموران پلیس نیز همکاری‌های لازم را داشته باشند.

نظرات بینندگان