arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷
معاون سازمان هلال احمر:

گزارشی مبنی بر فوت در زلزله اخیر کرمانشاه اعلام نشده است

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از مصدومیت 634 نفر در زلزله شب گذشته کرمانشاه خبر داد و گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر فوت ناشی از این زلزله اعلام نشده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارشی مبنی بر فوت در زلزله اخیر کرمانشاه اعلام نشده استشاهین فتحی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی سازمان امداد و نجات با اعلام این خبر گفت: 87 تیم عملیات ارزیاب در مناطق زلزله زده حضور دارند و تاکنون 150 روستا ارزیابی شدند.
وی افزود: بافت فرسوده برخی از روستاها بین 5 تا 60 درصد دچار تخریب شده است.
فتحی گفت: پنج فروند بالگرد نیز از استان های معین آماده ارائه خدمات در صورت نیاز هستند.
وی گفت: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان 634 نفر به دلیل مصدومیت که بیشتر در هنگام فرار رخ داده است، به بیمارستان ها این منطقه مراجعه کردند و بیشتر آنها به صورت سر پایی درمان شدند.
وی درباره تیم های اعزامی گفت: تیم های ارزیاب و تیم های واکنش سریع، آواربرداری، جست و جو، اسکان و تغذیه از استان‌های معین شامل کردستان، همدان، لرستان و ایلام به منطقه سرپل ذهاب، گیلان غرب و قصر شیرین اعزام شده اند. 
فتحی افزود: علاوه بر استان های معین، استان های زنجان، آذربایجان غربی، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و اصفهان در حالت آماده باش قرار دارند که در صورت نیاز به منطقه اعزام شوند.
معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: بسته های غذایی 72 ساعته و یک ماهانه بارگیری و به مناطق ارسال شده است. دبیرکل و رئیس سازمان امداد و نجات صبح امروز برای بررسی نحوه امدادرسانی عازم کرمانشاه شده اند. 

نظرات بینندگان