arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷

قیمت نفت به ۶۰ دلار رسید

قیمت نفت امروز مقداری از کاهش حدود ۸ درصدی قیمت در روز گذشته را جبران کرد، اما به طور کلی به علت بازار‌های مالی ضعیف، نفت برنت نمی‌تواند بالای ۶۰ دلار در هر بشکه بماند و در نوسان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

قیمت نفت پس از کاهش ۸ درصدی در روز جمعه، امروز ۱.۳۱ دلار افزایش یافت و بشکه‌ای ۶۰.۱۱ دلار فروخته شد.

به گزارش رویترز، قیمت نفت امروز مقداری از کاهش حدود ۸ درصدی قیمت در روز گذشته را جبران کرد، اما به طور کلی به علت بازار‌های مالی ضعیف، نفت برنت نمی‌تواند بالای ۶۰ دلار در هر بشکه بماند و در نوسان است.

در لحظه انتشار این خبر، هر بشکه نفت برنت با ۱.۳۱ دلار افزایش ۶۰.۱۱ فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با ۷۷ سنت افزایش ۵۱.۱۹ دلار در هر بشکه معامله شد.

این افزایش‌ها تاحدی یکجا فروشی روز جمعه را جبران کرد. در واکنش به کاهش قیمت‌های روز جمعه نفت برنت و نفت خام آمریکا، نفت آتی شانگ‌های چین نیز امروز ۵ درصد افت کرد.

فشار کاهشی قیمت‌ها ناشی از افزایش عرضه و کاهش در رشد تقاضاست که انتظار می‌رود افزایش عرضه نفت تا سال آینده را سبب شود.

تحلیلگران فیچ سولوشن امروز گفتند: «سال ۲۰۱۹ سالی متلاطم برای بازار نفت خواهد بود، زیرا پرسش‌های اطراف چشم‌انداز رشد کند اقتصادی جهان و مازاد عرضه انتظار می‌رود که افزایش یابد.»

به گفته این افراد، حتی یک کاهش عرضه مورد انتظار از سوی کشور‌های عضو اوپک در نشست رسمی ۶ دسامبر، «احتمالا برای بی اثر کردن نیرو‌های کاهشی کافی نخواهد بود.»

همچنین بازار نفت تحت تاثیر تقویت دلار نیز بوده است که امسال در برابر دیگر ارز‌ها بالا رفته است. به لطف افزایش نرخ بهره، پول سرمایه‌گذاران از دیگر ارز‌ها و دارایی‌های نظیر نفت که دارایی‌های پرریسک در نظر گرفته می‌شوند تا دلار بیرون آمده است.

«هرچیزی که با دلاری قیمت‌گذاری می‌شود اکنون تحت فشار است.»

ریسک دیگر برای تجارت جهانی و در مجموع رشد اقتصادی، جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ دنیا، آمریکا و چین است.

بانک جی پی مورگان در یادداشتی اعلام کرد: «با توجه اینکه ما پیش‌بینی می‌کنیم امریکا بر تمامی واردات از چین در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ تعرفه ۲۵ درصدی اعمال کند، درگیری‌های تجاری آمریکا وچین یک ریسک کاهشی ایجاد کرده است.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان