arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷

غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به ۲۸ برابر حد مجاز رسید

هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرد که علاوه بر زاهدان، وزش باد شدید در نصرت آباد نیز موجب کاهش دید افقی به ۲ هزار متر شد که در عین حال کیفیت هوای این شهر را به شدت کاهش داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گرد و خاک که از صبح امروز در زاهدان آغاز شده بیشینه غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۲۸ برابر حد مجاز رساند.

محمود دیانتی در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: تا این لحظه بیشینه غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به ۴ هزار و ۲۵۸ میکرو گرم بر مترمکعب، معادل ۲۸ برابر حد مجاز رسیده است.

وی با بیان اینکه وزش تند باد‌های شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت موجب خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در زاهدان شده است، افزود: این شرایط سبب شده تا کمینه دید افقی در محدوده فرودگاه بین المللی این شهر به ۱۵۰۰ متر برسد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر زاهدان، وزش باد شدید در نصرت آباد نیز موجب کاهش دید افقی به ۲ هزار متر شد که در عین حال کیفیت هوای این شهر را به شدت کاهش داد.

وی تصریح کرد: همچنین گرد و غبار در شمال سیستان و بلوچستان موجب کاهش دید افقی در محل فرودگاه زابل به ۶ هزار متر شده است.

دیانتی با بیان اینکه وزش باد تا بعد ازظهر امروز ادامه دارد، افزود: وزش باد، علاوه بر کاهش دید افقی، کیفیت هوا را نیز کاهش داده است.

نظرات بینندگان