arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۱۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷

فرمانده اسراییلی خواهان ترور سید حسن نصرالله شد

وعی لیوی، فرمانده یگان ۳۰۰ در ارتش اسراییل گفت: شخصیت و تجارب نظامی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان او را به فرد مهمی تبدیل کرده است، در نتیجه هدف قرار دادن او به تمامی حزبش از بالاترین فرمانده تا کوچکترین سرباز لطمه می‌زند و در نتیجه روحیه جنگی دشمن آسیب می‌بیند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرمانده یکی از یگان‌های نظامی اسرائیل خواهان بررسی امکان ترور سید حسن نصرالله شد.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، وعی لیوی، فرمانده یگان ۳۰۰ در ارتش رژیم صهیونیستی گفت: شخصیت و تجارب نظامی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان او را به فرد مهمی تبدیل کرده است، در نتیجه هدف قرار دادن او به تمامی حزبش از بالاترین فرمانده تا کوچکترین سرباز لطمه می‌زند و در نتیجه روحیه جنگی دشمن آسیب می‌بیند.

وی در مقاله‌ای که در صفحه اصلی مجله "معرخوت" وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شد، خواهان جنگیدن در عمق مناطق دشمن به رغم خطرات آن و موضع‌گیری درست کماندوها با هدف به زانو درآوردن دشمن شد.

لیوی درباره طرح ترور سید حسن نصرالله نوشت: آیا باید تصمیم مشابهی اتخاذ کنیم و رؤسای گروه‌های دشمن را بکشیم به عنوان مثال سید حسن نصرالله را؟ جواب ساده نیست اما لطمه زدن به روحیه جنگی دشمن از طریق آسیب زدن به تجهیزاتش باید بررسی شود. باید طرحی را نه از طریق زور بلکه از طریق مکر و حیله به کار گیریم. با فعالیت کماندوها در عمق مناطق دشمن باید آن‌ها را غافلگیر کرده و تجهیزاتشان را منهدم کنیم. در این صورت می‌توانیم به روحیه جنگی آن‌ها آسیب بزنیم.

سایت واللا در واکنش به این دعوت اعلام کرد: طرح ترور رهبران دشمن از جمله نصرالله طرح جدیدی نیست. تابستان ۲۰۰۶ در بیروت تلاشی برای ترور وی صورت گرفت اما چنین درخواستی در زمانی که آرامش میان اسرائیل و حزب الله حاکم است یک مساله نادر و استثنایی است.

این سایت در ادامه نوشت: اسرائیل زمانی که فهمید نصرالله خطرناک‌تر از عباس الموسوی، دبیرکل سابق حزب الله است از ترور وی در سال ۱۹۹۲ پشیمان شد. اسرائیل حتی به نقش خود در ترور عماد مغنیه، از رهبران برجسته حزب الله در دمشق نیز اذعان نکرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کامران
|
Germany
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
0
احمقها تصور نمیکنن اگر سید و بکشن هزاران سید مثل او وجود دارد
نظرات بینندگان