arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷

نگرانی بنیانگذار مایکروسافت از مسائل زیست محیطی / بیل گیتس سیاست های ترامپ را تاسف بار خواند

بیل گیتس  یکی از بنیانگذاران مایکروسافت و چهره سرشناس دنیای تکنولوژی معتتقد است ناکامی ایالات متحده در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به شدت ناراحت کننده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیل گیتس  یکی از بنیانگذاران مایکروسافت و چهره سرشناس دنیای تکنولوژی معتتقد است ناکامی ایالات متحده در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به شدت ناراحت کننده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بیل گیتس معتقد است از دست دادن فرصت اقتصادی ایالات متحده برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مایه تاسف است.

گیتس، که خود از مبارزین درجه یک حوزه سلامت، بهداشت و حفظ محیط زیست محسوب می شود در مصاحبه ای با  شبکهHBO تاکید کرد: "این امر بسیار مهم است که آمریکایی ها در برابر چنین تغییراتی مقاومت نکنند و مواردی مثل احترام به محیط زیست را برابر تمام جهان اجرا کنند. ما همیشه در مقابل علم جدید و توسعه محصولات مسئول هستیم و بنابراین بسیار دردناک است که ایالات متحده نقشی در حمایت از محیط زیست نداشته باشد."

گیتس ضمن اشاره به بهانه جویی های دونالد ترامپ در مورد مسائل صنعتی نیز گفت: مطمئنا فعالیت های صنعتی ادامه خواهند داشت چرا که این روزها بسیاری از شرکتهای مطرح جهان برای تامین انرژی های خود از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند باد و خورشید استفاده می کنند و برخی شرکتها نیز از انرژی الکتریکی. گیتس اشاره کرد که برق تنها یکی از موارد متعددی است که باعث انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

گیتس که هنوز در فهرست هیئت مدیره مایکروسافت قرار دارد و 1.35 درصد سهام چشمگیر مایکروسافت را  در اختیاردارد ادامه داد: "ما بسیار دورتر از این هستیم که بخواهیم وابستگی خود به منابع غیر فسیلی را به حداقل برسانیم. اما با بی تفاوتی ما نیز هیچ چیز درست نمی شود."

گیتس تاکید کرد که درک نمی کند چرا باید جدا شدن از سوختهای فسیلی تا این حد سخت باشد. اما این نخستین باری نیست که بیل گیتس از سیاست های ترامپ در حوزه های زیست محیطی انتقاد می کند. وی پیش از این نیز در خصوص رفتارهای ترامپ معترض شده بود و اعلام کرده بود که سیستم رفتاری وی را نمی پسندد.

 

نظرات بینندگان