arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۱۵۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷

هشدار صالحی به اروپا: برجام را زنده نگه دارید؛ در این نبرد باید پیروز شویم

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با قدردانی از تلاش های اروپا برای حفظ برجام گفت که امیدواریم که به کمک یکدیگر، در کنار روسیه و چین برجام را زنده نگه‌داریم.امیدواریم که جامعه جهانی و اعضای برجام تمام تلاش خود را برای حفظ این توافق صورت دهند، چون اگر این توافق از بین برود 'نه کشور من، نه اتحادیه اروپا و نه جامعه جهانی' از آن نفعی نخواهند برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که برای شرکت درسومین سمینار همکاری‌های هسته‌ای ایران و اروپا به بروکسل سفر کرده است، با قدردانی از تلاش های اروپا برای حفظ برجام گفت: امیدواریم که به کمک یکدیگر، در کنار روسیه و چین برجام را زنده نگه‌داریم.

به گزارش ایرنا، صالحی روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با میگل آریاس کانیته، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت:شاید برجام بهترین توافقی که اعضای مذاکره‌کننده آرزو داشتند، نبود اما در شرایط کنونی تنها توافق ممکن است؛ چنانچه رئیس‌جمهوری ایران آن را توافقنامه برد-برد خوانده است.

وی افزود: امیدواریم که جامعه جهانی و اعضای برجام تمام تلاش خود را برای حفظ این توافق صورت دهند، چون اگر این توافق از بین برود 'نه کشور من، نه اتحادیه اروپا و نه جامعه جهانی' از آن نفعی نخواهند برد.

معاون رئیس‌جمهوری ایران بابیان اینکه برجام مکمل نظام منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است، هشدار داد: اگر این توافق از بین برود اوضاع تغییر می‌کند و هرج‌ومرج به وجود می‌آید.

وی گفت: اتحادیه اروپا تلاش‌های زیادی را صورت داده تا برجام را حفظ کند ومن از موضع اروپا در این رابطه تقدیر می‌کنم؛ آن‌ها در این رابطه ثابت‌قدم بوده‌اند و به‌صراحت اعلام کرده‌اند که برجام از نگاه آن‌ها برای امنیت اروپا مهم است.

صالحی اظهار داشت: امیدواریم که به کمک یکدیگر در کنار روسیه و چین برجام را زنده نگه‌داریم. این نبردی است که بایستی در آن پیروز شویم چون از عهده بازنده شدن برنمی‌آییم.

وی ابراز امیدواری کرد که اظهارات سیاسی اروپا، چین و روسیه به عمل تبدیل شود، چراکه در غیر این صورت چشم‌انداز آینده 'غیرقابل‌پیش‌بینی خواهد بود'.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران کلام خود را این‌چنین به پایان برد که بایستی از فرصت‌هایی که برجام ایجاد کرده است نهایت بهره‌برداری را به عمل آورد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
5
5
کدام برجام؟!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
6
4
باید جوابگوی خون شهدای هسته ای باشید ،جناب صالحی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
برجام را زنده نگه دارید ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
بیخود نبود که موگرینی گفته بود برجام را از نطر سیاسی دولت ایران احتیاج داشت و گفتند اگر نشود دولت میافته دست تندروها!!!!!
الان هم مجددا همان اتفاق افتاده . صبر کنید . فقط خدا کنه دوباره امتیازی نداده باشند؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
لطفااز سوی شهدا حرف نزنید ارزش وخون شهید وشهدای هسته ای همیسه زنده وجاوید است بعضیها فقط اسم برجام را بلدند واظهار نظر فنی وکارشناسی هم دارند !!! بگذارید مسولین ودست اندرکاران عنان کار داشته باشند وسنگ اندازی ومانع تراشی نکنیدفقط خود را دلسوز کشور وارزشها ندانید دلسوزتر از شما هم هستند از دور نشستن گفتن لنگش کن خیلی اسانه مملکت داری ورضایت همه را داشتند واقعا سخته بدانید ومطمئن باشید تصمیمات بزرگ وتعهداور را رهبری کاملا تحت نظر ومراقبت دارند بیخودشلوغ و سر وصدا نکنید.
نظرات بینندگان