arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۲۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷

برای درمان معده درد عصبی چه کنم؟

احتمالا بارها نام معده درد عصبی به گوشتان خورده است. معده درد عصبی یکی از شایع ترین مشکلات برای افرادی است که روزانه با حجم بالایی از استرس دست و پنجه نرم می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معده درد عصبی

احتمالا بارها نام معده درد عصبی به گوشتان خورده است. معده درد عصبی یکی از شایع ترین مشکلات برای افرادی است که روزانه با حجم بالایی از استرس دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، بسیاری از افراد حتی نمی دانند دردهای دائمی شکمشان حاصل معده درد عصبی است، اما معده درد عصبی چیست و برای درمان آن چه باید کرد؟

معده درد عصبی

از علامت ها تا عوارض

معده درد عصبی معمولا با حالات درد، انقباض معده، تیر کشیدن معده، در برخی موارد تهوع و دیگر حالات ناخوشایند همراه است. اما وقتی دچار این حالت می شوید با برخی عوارض از معده درد عصبی هم رو به رو می شوید. احساس نگرانی بی مورد، تشویش، گیجی، اضطراب دائمی، احساس این که هر لحظه اتفاق بدی در آستانه وقوع است و از همه بدتر احساس اینکه معده تان بین یک منگنه قرار دارد.

به طور معمول این حالات با کاهش یا افزایش فشار و اسهال نیز همراه می شود و می تواند کل روز را برای فرد خراب کند.

چگونه معده درد عصبی را کنترل کنم؟

در شرایطی که دچار معده درد عصبی هستید، بهتر است به سرعت فضای استرس زا را ترک کنید، برای مثال دوش بگیرید، موسیقی ملایم گوش دهید یا حتی تنها گوشه ای بنشینید. همه این رفتارها کمک می کند اندکی از حال بدتان کاسته شود.

معده درد عصبی

افزون بر اینها اگر داروی خاصی را برای درمان معده درد مصرف می کنید بهتر است هر چه سریعتر امتحانش کنید. یعنی اگر پیش از این به پزشک متخصص مراجعه کرده اید و به شما گفته است نیاز به درمان دارویی مشخصی دارید، مصرف این نوع دارو را پشت گوش نیندازید.

پیاده روی و تمرینات تنفسی هم می توانند به حل مشکل شما کمک کنند. گاهی اوقات درمان معده درد عصبی تنها با کمی پیاده روی و تمرینات تنفسی میسر می شود. یعنی می توانید قدم بزنید و فکر خود را آزاد کنید و در نتیجه از معده درد عصبی نیز رها شوید.

سعی کنید وقتی معده درد عصبی دارید به تنش دامن نزنید و از موضوع تنش دوری کنید. درواقع با دور شدن از موضوع تنش زا هم به بدن خود استراحت دهید و هم امکان احیای وضعیت معده را فراهم کنید.

از همه اینها مهمتر وقتی معده درد عصبی دارید و به عبارتی دقیق تر معده تان تحریک شده خوراکی های محرک مصرف نکنید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
8
2
خب اینجوری باشه که خیلی خوبه. ممنون از راهنماییتون، خیلی به درد بخور بود.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
8
13
با سلام اینا روکه خودمون هم میدونستیم واقعا خیلی کم کردین .
نظرات بینندگان