arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷

افزایش تعداد پرواز‌های هواپیمایی قطر به ایران

شرکت هواپیمایی قطر اعلام کرد که از سال آینده میلادی تعداد پروازهای خود به ایران را افزایش می‌دهد. این خبر در حالی اعلام شد که برخی از شرکت‌های هواپیمایی اروپایی، اخیرا پروازهای خود را به ایران به حالت تعلیق درآورده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شرکت هواپیمایی قطر اعلام کرد که از سال آینده میلادی تعداد پروازهای خود به ایران را افزایش می‌دهد. این خبر در حالی اعلام شد که برخی از شرکت‌های هواپیمایی اروپایی، اخیرا پروازهای خود را به ایران به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش یورونیوز، شرکت هواپیمایی قطر در بیانیه‌ای تصریح کرد که پروازهای مستقیم این شرکت به اصفهان از چهارم فوریه ۲۰۱۹ (۱۵ بهمن ۱۳۹۷) در روزهای دوشنبه و جمعه به فهرست پروازهای این شرکت اضافه خواهد شد و پروازهای هواپیمایی قطر به تهران و شیراز هم از دوم ژانویه ۲۰۱۹ افزایش می‌یابد.

این شرکت در بیانیه خود اشاره دارد که با ایجاد خط دوحه – اصفهان، چهار مقصد در ایران شامل تهران، شیراز، مشهد و اصفهان را پوشش خواهد داد.

این شرکت به نوع هواپیمایی که برای پرواز دوحه-اصفهان در نظر گرفته هم اشاره کرده است که شامل هواپیمای ایرباس ۳۲۰ با ظرفیت ۱۲ صندلی درجه یک و ۱۳۲ صندلی معمولی است.

پروازهای هواپیمایی قطر به شیراز هم در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه شامل هفت پرواز در طول هفته خواهد بود. همچنین دو پرواز در هفته در روزهای چهارشنبه و جمعه به مقصد تهران هم به فهرست پروازهای این شرکت اضافه خواهد شد. این شرکت با پروازهای جدید در مجموع ۲۰ پرواز هفتگی به تهران خواهد داشت.

مدیر اجرای هواپیمایی قطر پیش از این اعلام کرده بود با وجود تحریم‌های آمریکا اما فعالیت‌های این شرکت همچنان با ایران ادامه پیدا می‌کند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تابستان گذشته، شرکت‌‌های هواپیمایی بریتانیا (بریتیش ایرویز)، خطوط هواپیمایی پادشاهی هلند، (کی‌ال‌ام) و ایر فرانس اعلام کردند که پروازهای این خطور به ایران برای مدت نامعلومی متوقف می‌شوند.

بریتیش ایرویز روز یکم شهریور اعلام کرد پروازهای این شرکت به ایران «توجیه اقتصادی» ندارد و آخرین پرواز این شرکت از تهران به لندن در تاریخ یکم مهر ماه انجام شد.

هواپیمایی کی‌ال‌ام هلند نیز از روز ۲۴ سپتامبر / ۳ مهر پروازهای خود به ایران را به حال تعلیق درآورد. این شرکت نیز دلیل این کار را «ملاحظات تجاری» اعلام کرده است.

پروازهای ایرفرانس به تهران هم از تاریخ ۲۷ شهریور متوقف شد. شرکت ایرفرانس پیش از این اعلام کرده بود پروازهای به ایران را به طور موقت و تنها در برای فصل زمستان متوقف می‌کند.

برچسب ها: پرواز‌های قطر
نظرات بینندگان