arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۳۶۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷

هشدار صالحی به اروپا: بدون فروش نفت ماندن در برجام بی‌فایده است/ صبر ایران رو به اتمام است

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت که اگر ایران نتواند به فروش نفت خود ادامه دهد و همچنین در مبادلات مالی دچار محدودیت شود، در این شرایط ماندن در برجام دیگر برای ایران مفید نخواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران این سخنان را قبل از دیدار پیش رو با فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرده و افزوده است که فکر می‌کنم صبر برای مردم ما برای ماندن در برجام محدودتر و محدودتر می‌شود.

علی اکبر صالحی همچنین افزود که ایران در صورت خروج از برجام توانایی غنی‌سازی ۲۰ درصدی را به مانند پیش از برجام خواهد داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به توافقات صورت گرفته پیشین در بروکسل درباره همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا در حوزه‌های صلح آمیز فناوری هسته‌ای اعلام کرد که تا کنون در این زمینه اقدام قابل توجهی انجام نشده است.

صالحی در ادامه گفتگوی خود با استقبال از سازوکار مالی اروپا برای مبادلات تجاری بدون دلار با ایران، اما گفته است که این کانال مالی تنها در صورتی سودمند خواهد بود که بتواند امکان صادرات نفت برای ایران را حفظ کند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
2
6
دقیقا بهتره خیلی جدی خروج از برجام مطرح شه اروپا واقعا قصد همکاری نداره تمام کشورها همزمان دارن شدیدترین فشارها رو به ملت وارد میکنن انگار امریکا خداست امریکا هر چه بگوید همانست اروپایی هام هی به دروغ ما تو برجامیم کدوم برجام خدا داند فشارگرانی سفره ها رو جمع کرده ما هم عین احمقها تو برجام موندیم این فقط حماقته ما طرفدار. برجامی بودیم که زنده باشد نه مرده برجام ما مرده پرست نیستیم کل جهان داره سر ما کلاه میذاره
ناشناس
|
Austria
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
آقای صالحی خودت بهتر از هر کسی میدونی هیچ راهی جز ماندن در برجام نداریم

و احتمالا اروپایی ها هم بهتر از شما این رو میدونن

مراقب باشید تصمیمات احساسی و ناسیونالیستی نگیرید

برجام ابزاری هست که کشورهای‌ پشتیبان برجام هر چند وقت یکبار به وسیله اون‌از امریکا امتیاز بگیرند و‌تو‌این امتیاز گیری ما هم یک نفس کوچک بکشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
اگر من بجای مسئولین شرکت نفت بودم یک حرکت قرون وسطی انجام میدادم باور کنیدکه در دنیا صدایش از بمب اتم هم بیشتر میشد یکی دوکشتی بزرگ نفت خام پرمیکردم ومیبردم نزدیک شاهراهای آبی واروپایی یا دریای مدیترانه ومهلت میدادم که یا بخرید واآنرا روی دریا رهامیکردم ببینید چطور جواب میداد در دنیا بعضی اوقات جواب گرز باگرز باید بدی امتحان کنید
نظرات بینندگان