arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷

قرارداد نظامی 292 میلیون یورویی میان کره جنوبی و اسراییل

رسانه های اسراییلی روز سه شنبه نوشتند: کره جنوبی از اسرائیل، سامانه راداری هشدار دهنده زود هنگام نسبت به موشک های بالستیک می خرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه خبری «عکا» به نقل از سازمان پخش اسراییل، ارزش این قرارداد نظامی 292 میلیون دلار معادل یک میلیارد شکل برآورد می شود که از سال 2020 میلادی در کره جنوبی مستقر خواهد شد.


رسانه های صهیونیستی گزارش دادند: شرکت 'آلتا' از زیرمجموعه صنایع هوایی رژیم صهیونیستی، در مناقصه تجهیز کره جنوبی به سامانه های دفاعی موفق شده است، اقدامی که بخشی از توسعه دفاعی سئول در مقابله با تهدیدات پیونگ یانگ اعلام شده است.


در همین حال کره جنوبی روز سه شنبه با تایید این موضوع، بدون اشاره به تهدیدات همسایه شمالی اش اعلام کرد که سئول در راستای توسعه قدرت دفاعی خود رادارهای هشدار دهنده می خرد.


وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که با خرید سامانه راداری 'Green Pine Block C' ساخت شرکت آلتا موافقت شده است.


این وزارتخانه ارزش قرارداد را ذکر نکرد، اما یک مسئول وزارت دفاع سئول که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که ارزش این قرارداد 330 میلیارد وون (معادل 292 میلیون دلار) برآورد می شود و قرار است، سامانه های راداری اوایل سال 2020 در کره جنوبی مستقر شود.


پس از آن که کره شمالی در دسامبر 2017 (آذر 96) از آزمایش موفقیت آمیز موشک های بالستیک قاره پیما خبر داد، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که سئول سامانه های راداری هشدار زودهنگام را خریداری خواهد کرد.


اعلام خبر خرید این سامانه، پس از آن صورت می گیرد که پیونگ یانگ در 25 آبان ماه گذشته، یک سلاح پیشرفته را آزمایش کرد، موضوعی که موجب شد این تصور ایجاد شود که کره شمالی قصد خروج از برنامه مذاکرات خلع سلاح هسته ای با امریکا را دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان