arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷

وزارت خزانه داری ایالات متحده مدعی خرابکاری های سایبری 2 ایرانی شد

وزارت خزانه داری ایالات متحده 2 ایرانی را وارد فهرست افراد تحریمی خود کرد. این وزارتخانه مدعی شده که این 2 نفر در تلاش بودند تا با خرابکاری های سایبری روند فعالیت های دولتی را در ایالات متحده مخدوش کرده و به زیرساخت های دولتی نفوذ کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزارت خزانه داری ایالات متحده 2 ایرانی را وارد فهرست افراد تحریمی خود کرد. این وزارتخانه مدعی شده که این 2 نفر در تلاش بودند تا با خرابکاری های سایبری روند فعالیت های دولتی را در ایالات متحده مخدوش کرده و به زیرساخت های دولتی نفوذ کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب بر اساس داده های وزارت حزانه داری ایالات متحده،  این 2 نفر که فرامرز شاهی‌سوندی و محمد مهدی شاه‌منصوری  نام دارند در تلاش بودند حملاتی سایبری علیه نهادهای آمریکایی ترتیب داده و از این نهادها اخاذی کنند.

این وزارتخانه مدعی شده 2 فرد مذکور برای پیشبرد اهداف خود به مکانهای ممی از جمله بیمارستانها نفوذ و از طریق باج افزارها اقدام به باج گیری کرده اند. سخنگوی سازمان خزانه داری ایالات متحده در این خصوص گفت: "پول تنها هدف آنها نیست. آنها قصد دارند به موسسات و زیرساخت های حیاتی ما آسیب برسانند.آنها در حال تلاش برای تأثیر بر زندگی ما هستند."

دادستان این پرونده نیز می گوید هکرهای ایرانی، نهادهایی را هدف قرار داده اند که بیشترین آسیب را از طریق سیستم های خود دریافت می کنند.بر اسس اطلاعاتی که دادستان منتشر کرده نهادهای دولتی در آتلانتا، نیویورک، نیوجرسی، وزارت حمل و نقل کلرادو، دانشگاه کلگری در کانادا و بیمارستان های لس آنجلس، کانزاس، کارولینای شمالی، مریلند، نبراسکا و شیکاگو هدف این افراده بوده اندبودند.

بر اساس اظهارات مقامات ، حملات باج گیرانه این افراد به حدود 34 قربانی، بالغ بر 30 میلیون دلار خسارت در پی داشته گرچه شمار قربانیان این حملات هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

وزارت خزانه داری همچنین مدعی شده 2 فرد دیگر به نام های محمد قربانیان و علی خوراشادی‌زاده نیز از طریق ارز دیجیتال بیش از 7 هزار معامله غیرقانونی ترتیب داده اند. سیگال ماندلکر، معاون وزیر خزانه داری در امور  تروریسم و ​​اطلاعات مالی، در بیانیه ای گفت: "خزانه داری هدف مبادلات ارز دیجیتال است و هکرهای ایرانی از سیستم پرداخت های دیجیتال قربانیان خود سود می برند."

این وزارتخانه مدعی است محمد قربانیان از طریق وبسایت و جیمیل خود به برخی نهادها و اشخاص حملات سایبری انجام می داده است.تا این لحظه دولتی بودن این خرابکاری های سایبری مطرح نشده و ایالات متحده اتهامی علیه دولت ایران مطرح نکرده است.

نظرات بینندگان