arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

مسی رکورد گلزنی رونالدو را در لیگ قهرمانان اروپا شکست

لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا در شبی که ناجی تیمش برای کسب پیروزی در مقابل «آیندهوون» هلند شد، رکورد «کریستیانو رونالدو» رقیب دیرینه پرتغالی‌اش را از حیث گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا شکست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«لیونل مسی» ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا در شبی که ناجی تیمش برای کسب پیروزی در مقابل «آیندهوون» هلند شد، رکورد «کریستیانو رونالدو» رقیب دیرینه پرتغالی‌اش را از حیث گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا شکست.

به گزارش ایرنا، شبکه فاکس اسپورتس آسیا روز پنجشنبه نوشت: تیم فوتبال بارسلونا شب گذشته (چهارشنبه) در هفته پنجم بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، موفق شد میزبان هلندی‌اش آیندهوون را با نتیجه 2 بر یک شکست داده و صعود خود را به عنوان تیم اول گروه (B) به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها مسجل کند.
در این پیروزی، لیونل مسی گل اول آبی ‌اناری‌ ها را در دقیقه 61 به ثمر رساند و با این گل، موفق به شکستن رکوردی شد که تا پیش از این به طور مشترک در اختیار خودش و رونالدو بود.
این گل یکصد و ششمین گل مسی در لیگ قهرمانان اروپا بود و او را به تنها بازیکنی تبدیل کرد که با پیراهن یک تیم، بیشترین تعداد گل را در این رقابت‌ها به ثمر رسانده است.
پیش از این، رکورد مذکور در اختیار رونالدو و خودِ مسی بود.
و حالا با توجه به اینکه رونالدو تابستان سال جاری رئال مادرید را به مقصد یوونتوس ترک کرد، تقریباً غیرممکن است که او بتواند در این باشگاه رکورد قبلی‌اش را بشکند و با این حساب، این رکورد همچنان در اختیار مسی باقی خواهد ماند.
رونالدو اما هنوز بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است چرا که با پیراهن تمام تیم‌هایی که در این رقابت‌ها حضور داشته، 121 گل به ثمر رسانده است.
مسی با گلی که به آیندهوون زد، آمار کلی گل های خود را در این فصل از لیگ قهرمانان به عدد 6 رساند و در کنار «روبرت لواندوفسکی» مهاجم بایرن مونیخ در صدر جدول برترین گلزنان این فصل قرار گرفت؛ این در حالیست که رونالدو با تنها یک گل زده، در حال حاضر در جمع برترین گلزنان فصل جاری معتبرترین تورنمنت باشگاهی جهان، جایی ندارد.

نظرات بینندگان