arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

آموزش و پرورش: استفاده از کتب کمک درسی در مدارس ابتدایی ممنوع است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده از کتب کمک درسی و آموزشی با ابلاغ وزیر اموزش و پرورش در مدارس ابتدایی ممنوع است.همچنین برگزاری هر نوع آزمونی با عنوان پیشرفت تحصیلی و یا تقویت مهارت‌های خاص نیز در دوره ابتدایی ممنوع اعلام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده از کتب کمک درسی و آموزشی با ابلاغ وزیر اموزش و پرورش در مدارس ابتدایی ممنوع است.

به گزارش تسنیم، رضوان حکیم زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر این برگزاری هر نوع آزمونی با عنوان پیشرفت تحصیلی و یا تقویت مهارت‌های خاص نیز در دوره ابتدایی ممنوع است.

وی گفت: هدف اصلی تربیت در دوره ابتدایی پرورش مهارت‌ها، خلاقیت و قوه تفکر دانش آموزان است؛ از این رو تقلیل دادن تربیت به آمادگی برای آزمون‌های تستی ممنوع است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ایجاد یک کارگروه برای نظارت بر ممنوعیت به کارگیری کتب کمک درسی در مدارس خبر داد و گفت: با توجه به تأکید وزیر آموزش و پرورش در هر استان معاونان آموزش ابتدایی با هدایت مدیران کل آموزش و پرورش، ممنوعیت استفاده از کتب مذکور را پیگیری می‌کنند.

حکیم زاده خاطرنشان کرد: اجرای این مهم در همه مدارس دولتی و غیردولتی ضروری بوده و همه مدارس باید تابع سیاست‌گذاری وزارت آموزش و پرورش معاون آموزش ابتدایی باشند.

وی با بیان اینکه مدارس دولتی ابتدایی بهترین کیفیت را دارند گفت: خوشبختانه در دوره ابتدایی شاهد تلاش همکاران در این مجموعه هستیم و از نظر کیفیت بهترین وضعیت وجود دارد.

نظرات بینندگان