arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

نیمار بهترین گلزن برزیلی لیگ قهرمانان اروپا شد

نیمار کاپیتان سلسائو با به ثمر رساندن گل دوم تیمش در «پارک دو پرنس» (ورزشگاه اختصاصی پی اس جی)، نه تنها باعث پیروزی خانگی نماینده فرانسه شد بلکه یک رکورد قابل توجه برای خودش دست و پا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«نیمار» ستاره خط حمله تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن پس از گلزنی در بازی شب گذشته مقابل لیورپول در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، به بهترین گلزن برزیلی تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی راشا تودی روز پنجشنبه در گزارشی نوشت: پیروزی چهارشنبه شب تیم پاری‌سن‌ژرمن مقابل لیورپول برای نیمار شادی مضاعفی در پی داشت.

کاپیتان سلسائو با به ثمر رساندن گل دوم تیمش در «پارک دو پرنس» (ورزشگاه اختصاصی پی اس جی)، نه تنها باعث پیروزی خانگی نماینده فرانسه شد بلکه یک رکورد قابل توجه برای خودش دست و پا کرد.
در واقع، گلی که گران قیمت‌ترین بازیکن جهان به لیورپول زد، سی ‌و ‌یکمین گل او در لیگ قهرمانان اروپا بود و به این ترتیب او توانست از «کاکا»، ستاره سابق تیم فوتبال آ. ث میلان سبقت گرفته و به بهترین گلزن برزیلی تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شود.
در حالی که گل‌های اروپایی کاکا در تیم‌های میلان و رئال مادرید به ثمر رسیده، نیمار گل‌های خود را با پیراهن تیم‌های بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن زده است؛ تیم هایی که علاوه بر در اختیار داشتن ستاره هایی بزرگ، در رنگ لباسشان هم با یکدیگر تشابهاتی دارند.
نیمار 21 گل از گل‌هایش را در فاصله سال‌های 2013 تا 2017 برای آبی اناری ها و مابقی را برای پاریسی‌ها به ثمر رساند.
پس از نیمار و کاکا، «ریوالدو» مهاجم پیشین بارسلونا با 27 گل، «ماریو ژاردل» مهاجم سال های دور تیم‌های گالاتاسرای ترکیه و پورتو پرتغال و «جیوانی اِلبر»، مهاجم پیشین تیم‌های بایرن مونیخ آلمان و لیون فرانسه با 25 گل بهترین گلزنان برزیلی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا محسوب می شوند.

نظرات بینندگان