arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

طالبان پس از حمله به مرکز نیروهای ویژه انگلیس: انتقام خون غیرنظامیان افغان را گرفتیم

سخنگوی طالبان اعلام کرد که حمله شب گذشته در کابل به مقر نیروهای ویژه انگلیسی موسوم به «گورخا» صورت گرفته که مسئولیت انجام عملیات‌های ویژه در جنوب افغانستان را به عهده داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سخنگوی طالبان اعلام کرد که حمله شب گذشته در کابل به مقر نیروهای ویژه انگلیسی موسوم به «گورخا» صورت گرفته که مسئولیت انجام عملیات‌های ویژه در جنوب افغانستان را به عهده داشتند.

پایگاه نظامی در شرق کابل و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزی» شب گذشته هدف حمله خودروی بمب گذاری شده قرار گرفت که تعدادی کشته و زخمی برجا گذاشت.

منابع خبری اعلام کردند که این حمله به مرکز آموزشی نیروهای پلیس صورت گرفته اما طالبان در بیانیه تصریح کرد که حمله به پایگاه نظامیان ویژه انگلیسی موسوم به «گورخا» صورت گرفته است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی این گروه خاطرنشان کرد که در این پایگاه نظامیان ویژه انگلیسی مستقر بودند که مسئولیت انجام عملیات‌های ویژه در ولایت‌های قندهار و هلمند را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد که در این حمله ده‌ها نظامی انگلیسی و افغان کشته و زخمی شدند.

مجاهد اظهار داشت که این گروه حمله کابل را به تلافی کشتار غیر نظامیان افغان توسط نظامیان انگلیسی انجام داده است.

وی افزود: طالبان برای مقابله با کشتار غیرنظامیان از سوی نیروهای خارجی در نظر دارد تا سایر مراکز این نیروها را هدف حملاتی مشابه قرار دهد.

در همین حال «بصیر مجاهد»، سخنگوی فرماندهی پلیس کابل به بی‌بی‌سی گفته است هدف این حمله مقر شرکت بریتانیایی G4S بوده است. این شرکت یک پیمانکار آموزش نیروهای امنیتی افغانستان است.

«نصرت رحیمی» معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرده است در بین کشته‌شدگان یک انگلیسی و در بین مجروحان این حمله یازده نپالی و پنج انگلیسی حضور دارند.

وی همچنین اظهار داشته است که هویت سه نفر از کشته‌شدگان هنوز مشخص نیست.

در چند ماه اخیر عملیات‌های شبانه نیروهای خارجی در افغانستان به صورت بی سابقه افزایش یافته است که باعث کشته شدن صدها غیر نظامی در این کشور شده است.

در یکی از تازه ترین موارد در ولایت هلمند 30 غیر نظامی افغان از جمله زنان و کودکان بر اثر عملیات نیروهای خارجی جان شان را از دست دادند.

تا کنون مشخص نشده است که این عملیات از سوی نیروهای کدام یک از اعضای ناتو صورت گرفته است.

اما چندین یگان از نیروهای ویژه انگلیسی از بهمن ماه سال گذشته مسئولیت اجرای عملیات‌های ویژه در جنوب افغانستان را به عهده دارند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: طالبان
نظرات بینندگان