arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷

چرا آلودگی هوا در فصل پاییز خطرناک است؟ / این 4 سم آدم می کشند!

نگرانی از آلودگی هوا در فصل پاییز تشدید می شود. اما این نگرانی ها بیش از هر چیز به وضعیت سموم و آلاینده هایی مرتبط است که در هوا وجود دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نگرانی از آلودگی هوا در فصل پاییز تشدید می شود. اما این نگرانی ها بیش از هر چیز به وضعیت سموم و آلاینده هایی مرتبط است که در هوا وجود دارند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، آلودگی هوا می تواند در فضل پاییز به شدت خطرناک باشد، به ویژه اگر این آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و برای روزهای متمادی ادامه داشته باشد. شاید بد نباشد برای شناخت علت خطرناک بودن آلودگی هوا سموم خطرناک ایجاد کننده آلودگی هوا را بشناسید:

 

منوکسید کربن

منواکسید کربن  را می توان از خطرناک ترین گازهای موجود در هوای آلوده به ویژه در فصل پاییز دانست. منوکسید کربن گازی است که در اثر سوختن ناقص سوخت‌های فسیلی مانند نفت، گاز، بنزین، گازوئیل و زغال چوب ایجاد می شود، علت خطرناک بودن منوکسید کربن را می توان بیر‌نگ، بی‌بو، بیمزه و غیر محرک بودن آن دانست که معمولا در ترکیبات خونی نفوذ کرده و مسومیت های حاد ایجاد می کند.

 

دی اکسید نیتروژن

دی‌اکسید نیتروژن را می توان از بدترین و البته رایج ترین آلاینده های هوا دانست. معمولا هر جا خبری از گازهای گلخانه ای باشد، پای دی اکسید نیتروژن نیز در میان است. دی اکسید نیتروژن از فعالیت گازهای گلخانه ای حاصل می شود و اگر کمی به عقب برگردیم متوجه می شویم که انسانها عامل اصلی تولید این گاز خطرناک هستند. گازی که در غلظت بالا دود و آلودگی قابل دید را ایجاد می کند.

 بنزن

اگر به دنبال یکی از دلایل افزایش سرطان در کشورهایی با آلودگی هوای بالا باشیم، بدون شک پای بنزن نیز در میان است. گازی خطرناک که از سرطان خون تا ناباروری را بین عوارض خود جای داده است.

سرب

سرب را می توان شناخته شده ترین عنصر از مجموعه عناصر ایجاد کننده آلودگی هوا دانست. این ماده خطرناک می تواند ایجاد کننده انواع مسمویت ها باشد و با آسیب به سیستم ایمنی بدن، خطراتی جدی برای افراد ایجاد کند. متاسفانه طیف بیماری های ناشی از سرب به شدت گسترده است و از کم خونی تا سرطان را در بر می گیرد.

 

نظرات بینندگان