arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

دولت چین اطلاعات موقعیت مکانی خودروها را رصد می کند

دولت چین اطلاعات موقعیت مکانی خودروها را رصد می کند و بسیار بعید به نظر می رسد که شهروندان از این اقدام دولت رضایت داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

دولت چین اطلاعات موقعیت مکانی خودروها را رصد می کند و بسیار بعید به نظر می رسد که شهروندان از این اقدام دولت رضایت داشته باشند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، دولت چین این اطلاعات را با کمک شرکت های طراح و سازنده خودروها به دست می آورد.

این یک راز نیست که چین دوست دارد همه چیز را در مورد شهروندانش، از طریق نظام رتبه بندی اعتبار اجتماعی یا روش های سنتی نظارت داخلی بداند. اما این موضوع نیز بسیار جدید است که دولت چین حتی وضعیت موقعیت مکانی خودروها را رصد می کند.

براساس گزارش های جدید، دولت چین به تولید کنندگان وسایل نقلیه جدید دستور داده که وضعیت موقعیت مکانی خودروها را برای دولت ارسال کنند.اگرچه دولت چین می گوید که این  داده ها را برای امنیت عمومی، بهبود زیرساخت ها و اطمینان از اینکه یارانه های خودرو  و سوخت مورد سوء استفاده قرار نمی گیرند، در اختیار دارد، اما منتقدان این برنامه معتقدند نوع و مقدار داده های جمع آوری شده فراتر از آن است که دولت برای رسیدن به این اهداف نیاز دارد.

این اولین بار است که موضوع رصد رانندگان در چین با این جدیت مطرح و افشا می شود. ابتکارات پیشین دولت چین شامل الزام ساکنان مناطق خاص برای استفاده از دستگاه های GPS در وسایل نقلیه بود تا بتوان آنها را ردیابی کرد.

تفاوت اصلی اقدامات قبلی با برنامه فعلی این است که اکنون اطلاعات به طور مستقیم و بدون اطلاع راننده به طور مستقیم از طریق شرکتهای سازنده خودرو به دولت ارسال می شوند.  

نظرات بینندگان