arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

آخرین وضعیت درمانی داریوش اسدزاده از زبان خودش: بعد از سرطان، به ذات الریه مبتلا شده‌ام

داریوش اسدزاده درباره وضعیت جسمانی و روند درمانی خود می‌گوید که حدود ۱۵ روز پیش یک جراحی به‌دلیل ابتلا به سرطان داشتم که این عمل انجام شد اما بعد از اینکه به خانه آمدم به‌دلیل احساس درد شدید مجدداً به بیمارستان بازگشتم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اول آذر ۱۳۰۲ شمسی در کرمانشاه به دنیا آمد. پدرش ارتشی بود و اصالتاً تهرانی و بزرگ شده خیابان ری. داریوش اسدزاده سال ۱۳۰۷ همراه با خانواده به تهران بازگشت و دوره ابتدایی را در «دبستان ترقی» و دبیرستان را در دارالفنون به پایان برد، سپس وارد دانشکده بازرگانی و دارایی شد.

اسدزاده هنرمند پیشکسوت عرصه بازیگری که امروز در نود و پنج سالگی عمر می‌گذراند از سال 1321 کار در تئاتر را با بازیگری، کارگردانی و نویسندگی در تئاتر تهران (نصر) و دهقان (لاله زار) شروع کرد و نخستین بازی حرفه‌ای او بر صحنه تئاتر در همین سال در نمایشی به‌نام «لیلی و مجنون کمدی» به نویسندگی و کارگردانی معزالدیوان فکری بود.

از آنجایی که او به تئاتر علاقه زیادی داشت به نویسندگی و کارگردانی نمایشنامه‌هایی مثل «ازدواج فوری»، «سه زندانی»، «هنرپیشه»، «پرواز دخترها»، «میشل استراگف» و «مسیو ژوزف» و… که تعداد آنها به ۲۰ نمایشنامه می‌رسد و ایفای نقش در ۲۰۰ نمایشنامه پرداخت. سال ۱۳۴۶ به دعوت یک کمپانی فیلم‌سازی امریکایی در شهر مینیاپولیس رهسپار امریکا شد و در فیلم «در امریکا اتفاق افتاد» به ایفای نقش پرداخت و علاوه بر آن در نوشتن فیلمنامه فیلم با جواد قائم‌مقامی (کارگردان فیلم) مشارکت کرد. داریوش اسدزاده که قلب تاریخی تهران و هنرش محسوب می‌شود امروز در بستر بیماری قرار دارد و در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است.

او در گفت‌و‌گویی درباره وضعیت جسمانی و روند درمانی خود می‌گوید: حدود ۱۵ روز پیش یک جراحی به‌دلیل ابتلا به سرطان داشتم که این عمل انجام شد اما بعد از اینکه به خانه آمدم به‌دلیل احساس درد شدید مجدداً به بیمارستان بازگشتم.

اسدزاده ادامه می‌دهد:« در مراجعه مجدد متوجه ابتلا به ذات‌الریه شدیم که به‌دلیل آن دچار عفونت، تب و... شده بودم. اطلاع از این بیماری منجر به بستری مجدد من شد. وضعیت جسمانی من به نسبت روزهای گذشته خوب است با وجود این پزشکان زمان مشخصی برای مرخص شدنم به من اعلام نکرده‌اند و نمی‌دانم تا کی باید در بیمارستان بمانم.» داریوش اسدزاده هرازگاهی به دانشگاه تهران می‌رود و در مقام استادی به تدریس ادبیات و تئاتر می‌پردازد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان