arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

ارزش مایکروسافت از اپل بیشتر شد

در آخرین مبادلات روز گذشته بورس‌های آمریکا ارزش هر برگ سهام شرکت مایکروسافت ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۱۱۰.۸۹ دلار رسید و بر همین اساس ارزش کل شرکت مایکروسافت به ۸۵۱.۲ میلیارد دلار افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در آخرین مبادلات روز گذشته بورس آمریکا ارزش سهام اپل افت کرد و سهام مایکروسافت نیز بالا رفت و برای نخستین بار در ۸ سال گذشته ارزش بازار شرکت مایکروسافت از اپل بیشتر شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، در آخرین مبادلات روز گذشته بورس‌های آمریکا ارزش هر برگ سهام شرکت مایکروسافت ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۱۱۰.۸۹ دلار رسید و بر همین اساس ارزش کل شرکت مایکروسافت به ۸۵۱.۲ میلیارد دلار افزایش یافت.

از سوی دیگر ارزش سهام شرکت اپل نیز ۰.۵ درصد افت کرد و هر سهم آن ۱۷۸.۵۸ دلار قیمت‌گذاری شد و ارزش کل این شرکت آمریکایی به ۸۴۷.۵ میلیارد دلار رسید. این نخستین بار طی ۸ سال گذشته است که ارزش مایکروسافت از ارزش اپل بیشتر شده است.

پیشتر در سال ۲۰۱۰ و زمانی که مایکروسافت با مشکل تقاضای پایین برای کامپیوترهای خانگی مواجه بود، اپل توانست از این شرکت پیشی گیرد؛ چراکه در آن زمان دوران اوج فروش گوشی‌های آیفون بود.

در سال ۲۰۱۴ ساتیا نادلا به عنوان مدیرعامل جدید مایکروسافت معرفی شد و وابستگی این شرکت به فروش سیستم عامل ویندوز را کاهش داد و مایکروسافت را به یک نقش‌آفرین اصلی در صنعت رایانه‌ای ابری یا کلود تبدیل کرد.

طی ماه‌های گذشته نگرانی‌ها نسبت به عواقب تداوم جنگ تجاری آمریکا با چین سهام شرکت‌های فناوری آمریکا را کاهش داده است.

از ابتدای ماه نوامبر تاکنون اپل ۱۹.۶ درصد ارزش سهام خود را از دست داده است. یکی دیگر از دلایل افت ارزش سهام اپل کاهش تقاضا برای گوشی‌های آیفون است.

نظرات بینندگان