arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

زخمی شدن 90 فرانسوی و بازداشت 183 نفر در تظاهرات پاریس

پلیس فرانسه از زخمی شدن 90 فرانسوی و بازداشت 183نفر در اعتراضات به افزایش گرانی‌ها در این کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تظاهرات جلیقه‌زردها در پاریس و برخی دیگر از شهرهای فرانسه که از ۱۷ نوامبر(۱۳ روز پیش) سال جاری آغاز شد، همچنان ادامه دارد و طی روزهای اخیر شدت پیدا کرده است.

میان نیروهای امنیتی و معترضان فرانسوی برای دومین هفته متوالی در مرکز پاریس درگیری‌هایی روی داده و پلیس برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده می‌کند.

پلیس فرانسه می‌گوید که 183 نفر از شهروندان فرانسوی در جریان تظاهرات «جلیقه ‌زردها» در پاریس دستگیر و 90 نفر از جمله ۱۱ نفر از نیروهای امنیتی زخمی شدند.

اساس این گزارش، در جریان تظاهرات چند روز گذشته در خیابان‌های مختلف پاریس بیش از ۱۲ خودرو دچار آتش‌سوزی شده است.

منابع محلی فرانسه می‌گویند که شامگاه شنبه یکی از واحدهای ساختمانی در پایتخت فرانسه دچار حریق شده است و تیم آتش‌نشانی در حال اطفای آن است.

خبرنگار شبکه المیادین مستقر در پاریس می‌گوید که هزاران نفر از نیروهای امنیتی در پایتخت فرانسه مستقر شدند.

المیادین در ادامه گزارش داد که معترضان فرانسوی بر مخالفت خود با هرگونه آشوب و ناامنی در کشور تاکید دارند و خواستار تحقق مطالباتشان هستند.

تظاهرات «جلیقه‌زردها» از نوامبر امسال آغاز شد. این تظاهرات در ابتدا در اعتراض به افزایش قیمت سوخت بود، اما اعتراض‌ها اکنون به افزایش هزینه‌های زندگی و مالیات بالا و در انتقاد کلی نسبت به سیاست‌های اقتصادی ماکرون رئیس‌جمهور این کشور است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: تظاهرات ، پاریس ، بازداشت
نظرات بینندگان