arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

امیدواری کرملین به دیدار دوباره پوتین و ترامپ

یک دستیار کرملین اعلام کرد، روسیه امیدوار است ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ پیش از نشست سال آتی جی۲۰ در ژاپن، دیدار و مذاکراتی داشته باشند.دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جلسه دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را که برای اجلاس جی۲۰ در بوئنوس آیرس آرژانتین برنامه‌ریزی شده بود، لغو کرد و به ناآرامی‌های مرتبط با توقیف سه کشتی اوکراینی و خدمه آنها در ۲۵ نوامبر به دست روسیه اشاره کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک دستیار کرملین اعلام کرد، روسیه امیدوار است ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ پیش از نشست سال آتی جی۲۰ در ژاپن، دیدار و مذاکراتی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جلسه دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را که برای اجلاس جی۲۰ در بوئنوس آیرس آرژانتین برنامه‌ریزی شده بود، لغو کرد و به ناآرامی‌های مرتبط با توقیف سه کشتی اوکراینی و خدمه آنها در ۲۵ نوامبر به دست روسیه اشاره کرد.

رهبران روسیه و آمریکا در حاشیه نشست گروه بیست در آرژانتین گفت‌وگوی مختصری داشتند اما مذاکرات جامع برگزار نشد. یوری یوشاکوف، دستیار کرملین شنبه در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که سران دو کشور به‌زودی دیدار مناسبی داشته باشند. یوشاکوف تاکید کرد: قطعا برگزاری یک نشست جدید امکان‌پذیر است. اکنون ما نیاز داریم تا دوباره درباره زمینه‌چینی برای چنین نشستی مذاکراتی داشته باشیم.

این مقام روس در پاسخ به زمان احتمالی دیدار رهبران روسیه و آمریکا، به نشست جی۲۰ در اوزاکا ژاپن در ژوئن سال آتی به عنوان یک گزینه اشاره کرد. یوشاکوف تاکید کرد: اما به نظرم اینطور می‌آید که این برای ما و آنها اهمیت بسیاری دارد که راهی برای دیدار آنها پیش از آن تاریخ پیدا کنیم.

نظرات بینندگان