arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

العین آتش زیرخاکسترِ گروه مرگ/ پاک کردن خاطرات بد هدف استقلال

تیم فوتبال العین با سابقه سه بار حضور در فینال آسیا و یکبار قهرمانی در این مسابقات، از تیم‌های مدعی آسیاست که به همراه الهلال و الدحیل، با استقلال در گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم فوتبال استقلال تهران به همراه الهلال عربستان، الدحیل قطر و العین امارات چهار تیم گروه چهارم این مسابقات موسوم به گروه مرگ را تشکیل می دهند. العین یکی از تیم های سرشناس قاره کهن است که تاکنون ۳ بار موفق به راهیابی به فینال آسیا شده و یکبار در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ قهرمانی آسیا را تجربه کرده است. 

لیگ برتر امارات در هفته یازدهم است و العین بعد از الشارجه و الجزیره که در مکان سوم قرار دارد. هر سه تیم اول تا سوم لیگ امارات ۲۵ امتیازی هستند و تنها تفاضل گل جایگاه این ۳ تیم را در جدول مشخص کرده است. 

* بیشترین پیروزی
العین با ۸ پیروزی در ۱۱ بازی صاحب بیشترین پیروزی در لیگ امارات است. شاگردان زوران مامیچ سرمربی کروات این تیم ۲ شکست و یک مساوی در کارنامه شان دارند. آنها با ۲۵ گل زده بعد از الجزیره و الشارجه سومین خط حمله قوی لیگ امارات را در اختیار دارد. اما اوج هنر العین در کارهای دفاعی است که این تیم با ۱۰ گل خورده قوی ترین خط دفاعی این مسابقات را دارد.

* بهترین و بدترین نتیجه
بهترین نتیجه این فصل تیم العین به آخرین بازی این تیم در لیگ امارات در هفته یازدهم باز می‌گردد که توانست میهمانش دینا را با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب کند. ضعیف ترین نتیجه تیم العین به شکست این تیم مقابل الشارجه، صدرنشین فعلی مسابقات است که شاگردان مامیچ در آن بازی بازی با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شدند.

* بهترین گلزن
بهترین گلزن تیم العین یک چهره آشنا برای فوتبالدوستان ایران است. مارکوس برگ مهاجم سوئدی و ملی پوش العین که تجربه سالها حضور در این تیم را دارد، با ۹ گل زده بهترین گلزن بنفش پوشان شهر «عین» امارات است.

اما مارکوس برگ با این تعداد گل بهترین گلزن لیگ امارات نیست. علی مبخوت از الجزیره با ۱۳، ولیتن از الشارجه با ۱۱ و سباستین تاگلیابوئه از الوحده در جدول گلزنان برتر لیگ امارات بالاتر از مارکوس برگ حضور دارند. حسین الشحات با ۵، ابراهیم دیاکی با ۴ و کایو با ۳ گل زده دیگر گلزنان برتر تیم اماراتی هستند که می توانند هر دروازه ای را با خطر مواجه کنند.

* بهترین گلساز
کایو، هافبک ۲۴ ساله برزیلی که با پیراهن شماره ۷ برای تیم العین بازی می کند بهترین پاسور این تیم است. این هافبک برزیلی به تنهایی ۶ پاس گل برای العین داده تا مشخص شود بار اصلی طراحی حملات العین بر عهده این بازیکن خلاق است.

تسوکاسا شیوتانی مدافع ژاپنی و ۲۹ ساله تیم العین که با پیراهن شماره ۳۳ برای این تیم بازی می کند به همراه حسین الشحات هر کدام با ۳ پاس گل، از دیگر بازیکنان تاثیر گذار و گلساز تیم العین هستند.

* خشن ترین بازیکن
خشن ترین بازیکن العین یک عبدالرحمان است. محمد عبدالرحمان با گرفتن ۴ کارت زرد و انجام ۲۸ خطا، خشن ترین بازیکن این تیم است. این بازیکن پیش از این هم بازیهای درگیرانه‌ای را از خود در لیگ امارات و لیگ قهرمانان آسیا ارائه می‌داد. 

* العین، خشن ترین تیم امارات
بازیکنان العین در مجموع ۲۸ بار با کارت زرد داوران مواجه شده‌اند که این بیشترین تعداد اخطاری است که یک تیم در لیگ امارات گرفته است تا با این حساب العین خشن ترین تیم لیگ برتر امارات باشد.

* رکورد دار کلین شیت
خالد عیسی دروازه‌بان سرشناس تیم العین با ثبت ۴ کلین شیت بهترین دروازه بان لیگ امارات است و از جمله ارکان موفقیت این تیم است.

* مالک ترین تیم امارات
العین گرچه در مقایسه با تیمی مثل الهلال فوتبال چندان مالکانه‌ای ندارد، اما در مقایسه با دیگر تیم های اماراتی مالکانه ترین بازی را ارئه می‌دهد. 

تیم العین به طور متوسط در هر بازی ۶۰درصد مالک توپ است. الوصل نزدیک ترین تیم به العین از نظر مالکیت است که به طور متوسط در هر بازی ۵۵درصد مالکیت توپ و زمین را در اختیار دارد.

* پر تعداد ترین بازیکن
العین با داشتن ۳۸ بازیکن یکی از پر بازیکن ترین تیم‌های آسیا است. در بین بازیکنان العین فقط ۵ دروازه بان دیده می‌شود و نکته جالب اینجاست که هیچ یک از این ۵ دروازه‌بان با شماره یک برای این تیم بازی نمی‌کنند. حمد المنصوری، خالد عیسی، محمود الماس، داود سلیمان و محمد سعید ۵ دروازه‌بان این تیم هستند.

سعید مصباح، اسماعیل احمد، محمد فایز، خالد عبدالرحمان، مهند سالم، فوزی فایز، محمد احمد، عبدالله عمران، تسوکا شیوتانی و سعید جمعه مدافعان تیم العین هستند.

روبن ریبرو، تانگو دومبیا، عامر عبدالرحمان، بندر الاحبابی، احمد برمان، محسن عبدالله، صوآد مصابح، محمد عبدالرحمان، سلیمان ناصر، محمد خلفان، ریان یسلم، حسین الشحات، یحیی نادر، یاسر مطر جمع بازیکنان خط میانی این تیم را تشکیل می دهند.

کایو، مارکوس برگ، خلیفه راشد، ابراهیم دیاکی، سعد خمیس، خالد خلفان، جمال معروف، علی احمد و محمود عبدالرحمان مهاجمان تیم العین در این فصل هستند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان