arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

لغو 50 درصدی سفر گردشگرهای خارجی به فرانسه در پی ناآرامی ها

رئیس اتحادیه هتلداران و رستوران‌داران فرانسه، ضمن 'فاجعه‌بار' توصیف کردن خشونت های شنبه سیاه در فرانسه، از کاهش پنجاه درصدی گردشگران خارجی به این کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

، 'مارسل بنه‌زه' در این باره گفت: 50 درصد گردشگرهای خارجی که قرار بود به فرانسه بیایند سفر خود را لغو کرده‌اند یا قبل از پایان زمان سفرشان به لندن، آلمان یا اسپانیا رفته‌اند. این موضوع برای کشورمان فاجعه بار است.

وی افزود: اعتراض های خشونت آمیز در فرانسه که روز گذشته (شنبه) به اوج خود رسید، بار مالی بسیار زیادی برای صنعت گردشگری این کشور به دنبال داشته است.

رئیس سازمان بناهای تاریخی فرانسه نیز تصاویری از درون بنای طاق نصرت پاریس منتشر کرد که تخریب گسترده و آسیب به مجسمه‌ها، ماکت‌ها و تابلوهای درون این مجموعه را نشان میدهد.

بنجامین گریوو سخنگوی دولت فرانسه صبح یکشنبه در مصاحبه با شبکه 'یوروپ1' گفت: باید به اقداماتی که می‌توانیم انجام دهیم، فکر کنیم. کریستوف کاستنر (وزیر کشور) به برقراری وضعیت اضطراری تاکید دارد. جلسه مشترکی با حضور رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر و وزیر کشور برگزار می‌شود تا نخست برآوردی از حوادث روز گذشته داشته باشیم و بعد ببینیم چه می‌توان کرد.

روز گذشته (شنبه) پس از آن‌که نیروهای امنیتی از ورود تظاهرکنندگان به شانزه لیزه ممانعت کردند، تظاهرات به خیابان‌های اطراف کشیده شد.

در جریان درگیری‌ها چندین خودرو به آتش کشیده شد و به بخش قابل توجهی از اموال عمومی آسیب وارد آمد.

بنا بر اعلام مقامات پلیس، شمار بازداشت‌شدگان در پایتخت به 412 رسیده است. 133 نفر نیز، شامل 23 مامور پلیس، در جریان حوادث دیروز زخمی‌ شده‌اند.

این آمار رشد قابل توجهی نسبت به آمار حوادث شنبه گذشته نشان می‌دهد که طی آن 103 بازداشت و 24 تن، شامل 5 مامور پلیس، زخمی شدند.

 
منبع: ایرنا
برچسب ها: گردشگری خارجی
نظرات بینندگان