arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷

بازداشتی‌های اعتراضات فرانسه دادگاهی می‌شوند

روز شنبه، پاریس شاهد بزرگترین آشوب از سوی جلیقه زرد‌ها بود که علیه افزایش مالیات بر سوخت دست به راهپیمایی زدند که در نهایت کار به درگیری با پلیس کشید. در مجموع ۴۱۲ تن در این درگیری‌ها بازداشت شده و ۱۳۳ تن از جمله ۲۳ افسر پلیس زخمی شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رسانه‌های محلی فرانسه امروز (دوشنبه) از قول دفتر دادستانی این کشور اعلام کردند که در مجموع 139 تن که در نتیجه تظاهرات روز شنبه جلیقه زردها در پاریس بازداشت شده بودند، دادگاهی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در همین راستا دادستان‌های فرانسوی مدت بازداشت 111 تن را تمدید کرده‌اند.

روز شنبه، پاریس شاهد بزرگترین آشوب از سوی جلیقه زردها بود که علیه افزایش مالیات بر سوخت دست به راهپیمایی زدند که در نهایت کار به درگیری با پلیس کشید.

در مجموع 412 تن در این درگیری‌ها بازداشت شده و 133 تن از جمله 23 افسر پلیس زخمی شده‌اند.

در همین حال، جلیقه زردها خواستار برکناری دولت فرانسه و انتصاب پیر دو ویر، رئیس سابق نیروهای مسلح این کشور به عنوان نخست وزیر شده‌اند.

نماینده جلیقه زردها در جریان گفتگو با رادیو اروپا-1 گفت:‌ ما به دنبال برکناری دولت کنونی هستیم. فکر می‌کنم رئیس سابق نیروهای مسلح می‌تواند برای ریاست دولت خوب باشد. او اعتبار دارد و می‌تواند رئیس دولت باشد.

این ژنرال سابق ارتش در سال 2017 در پی عدم توافق با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به ویژه در مخالفت با برنامه‌های رئیس جمهوری در کاهش بودجه نظامی از سمتش کناره گیری کرد.

نظرات بینندگان