arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۵۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷

پمپئو در دیدار با نتانیاهو بر «حق مسلم اسرائیل برای دفاع» تأکید کرد

پمپئو در دیدار با نتانیاهو «دفاع از خود» را «حق مسلم» اسرائیل خواند و گفت واشنگتن مصمم است با فشار حداکثری به مقابله با ایران ادامه دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پمپئو در دیدار با نتانیاهو «دفاع از خود» را «حق مسلم» اسرائیل خواند و گفت واشنگتن مصمم است با فشار حداکثری به مقابله با ایران ادامه دهد.

«مایک پمپئو » وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بار دیگر به حمایت تمام قد از تل‌آویو پرداخت و گفت واشنگتن به تلاش برای فشار همه‌جانبه به ایران ادامه می‌دهد.

بنا بر اعلام «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در این دیدار که در بروکسل برگزار شد، پامپئو بر «تعهد ایالات متحده به امنیت اسرائیل و حق مطلق اسرائیل برای دفاع از خود و مبارزه با جهت‌گیری ضداسرائیلی در سازمان ملل متحد» تأکید کرده است.

حمایت از نزدیکی رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی و آفریقایی و همچنین تأکید دوباره بر «استحکام ائتلاف ایالات متحده و اسرائیل» از دیگر مواردی است که پامپئو در این نشست مطرح کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «او بر عزم آمریکا برای مقابله با مجموعه تهدیدات رژیم ایران از طریق فشار حداکثری تأکید کرد.»

نتانیاهو روز گذشته برای دیدار با پمپئو که جهت حضور در اجلاس وزرای خارجه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به بروکسل رفته، راهی این شهر شد. رسانه‌های عبری‌زبان نوشته‌اند که او در این دیدار قصد داشته در مورد ایران و همچنین حزب‌الله لبنان با پامپئو صحبت کند. پایگاه «تایمز اسرائیل» مدعی شده که او در این دیدار به پمپئو گفته در صورتی که لبنان فعالیت حزب‌الله را محدود نکند، ممکن است مورد حمله قرار گیرد.

نخست‌وزیر اسرائیل در ابتدای دیدار با نتانیاهو، از «موضع محکم» دولت آمریکا علیه ایران حمایت کرده و گفت آماده است با پمپئو درباره همکاری برای محدود کردن فعالیت‌های ایران در منطقه گفت‌وگو کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
چه جالب!!!!!!! بعد ما که به کسی حمله نمی کنیم، حق دفاع از خود را نداریم..
نظرات بینندگان