arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۸۷۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷

کاهش 25 درصدی قیمت آجیل و خشکبار در بازار

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار از کاهش ۲۵ درصدی اقلام آجیل و خشکبار در بازار خبر داد و گفت: با توجه به کاهش نرخ ارز در روز‌های اخیر، قیمت آجیل و خشکبار تحت تاثیر این موضوع حداقل ۲۵ درصد در بازار کاهش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار از کاهش ۲۵ درصدی اقلام آجیل و خشکبار در بازار خبر داد و گفت: با توجه به کاهش نرخ ارز در روز‌های اخیر، قیمت آجیل و خشکبار تحت تاثیر این موضوع حداقل ۲۵ درصد در بازار کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در اقلام آجیل و خشکبار برای شب یلدا وجود ندارد، افزود: علی رغم محدودیت واردات بادام زمینی و آفتابگردان، کمبودی در توزیع این اقلام برای شب یلدا نیست و در صورت ادامه روند محدودیت واردات برای شب عید دچار چالش خواهیم شد.

ارزانی ممقانی ادامه داد: با استمرار روند کاهش نرخ دلار، قیمت آجیل و خشکبار با روند نزولی در بازار روبرو خواهد شد چرا که یکی از عوامل گرانی اقلام خشکبار در ماه‌های اخیر موضوع صادرات و نوسان نرخ ارز بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تقاضای چندانی در بازار برای خرید آجیل و خشکبار وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت تمامی اقلام در ماه‌های اخیر و ثبات حقوق کارگری و کارمندی، تقاضای چندانی برای خرید آجیل و خشکبار به عنوان یکی از کالا‌های لوکس سبد خانوار نیست که انتظار می‌رود با ادامه روند کاهش نرخ ارز، مجددا رونق به این صنف بازگردد.

وی در پایان از کاهش ۳۰ هزارتومانی بادام هندی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به ممنوعیت واردات بادام هندی و قاچاق آن با ارز آزاد، قیمت این محصول دو تا سه برابر در بازار افزایش یافته بود که در چند روز اخیر با کاهش نرخ ارز، قیمت این محصول حداقل کیلویی ۳۰ هزار تومان افت داشته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲
کریمی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
1
7
والا ما که هر روز دهریم مغازه ها رو نگاه میکنیم . افزایش میبینیم ولی کاهش نه !!
مهدیه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
ظاهرا فقط تو کوچه ی این اقای رئیس اتحادیه، کاهش ۲۵ درصدی رخ داده!.. درصورتی که ایشون هموطن قیور ایرانی رو دست کم گرفته، دم هر مناسبتی، مخصوصا شب یلدا، پیش پیش نرخ ها رو همکاران محترمتون افزایش دادن جناب! و همچنان هم میدن!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
نظر آقای ارزانی ممقانی کاملا بی پایه و اساس و به دور از واقعیت های میدانی و قیمت های خشکبار است و شاید در این رکود بازار آجیل ایشان این شیوه تبلیغی را برای تشویق خانوارها برای خرید آجیل شب یلدا برگزیده اند وگرنه قیمتی پایین نیامده است.
على
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
چاره نخریدن است علم اقتصاد عرضه وتقاضا ست تمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
حتمامثل قیمت گوجه فرنگی درنزدیکی منزل محمودآقامیباشد.
نظرات بینندگان