arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۹۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۱۵ آذر ۱۳۹۷

زنگنه: ایران از بنیانگذاران اوپک است و از این سازمان خارج نمی‌شود/ قیمت مناسب برای هر بشکه نفت ۶۰ تا ۷۰ دلار است

وزیر نفت در مورد حضور و دیدار نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران با برخی اعصای اوپک گفت که اگر هوک برای درخواست عضویت آمریکا در اوپک به وین آمده و به همین دلیل با اعضای اوپک ملاقات می‌کند این درخواست قابل بررسی است، اما اگر می‌خواهد از طریق اوپک فشار بیشتری به ایران وارد کند، ‌غیرحرفه‌ای است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر نفت در مورد حضور و دیدار نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران با برخی اعصای اوپک گفت: اگر آقای هوک برای درخواست عضویت آمریکا در اوپک به وین آمده و به همین دلیل با اعضای اوپک ملاقات می‌کند این درخواست قابل بررسی است، اما اگر می‌خواهد از طریق اوپک فشار بیشتری به ایران وارد کند، ‌غیرحرفه‌ای است.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه، در نشست ۱۷۵ اوپک با تاکید بر اینکه ایران همیشه از اوپک و مواضع آن برای ثبات بازار حمایت می‌کند، اظهار کرد: اما در این مقطع همانطور که پیشتر نیز گفتم تا زمانی که ایران با تحریم روبه‌روست در هیچ توافقی برای تولید شرکت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ایران باید از هر تصمیمی درباره سطح تولید مستثنا باشد، ‌گفت: پیشنهادهای زیادی درباره کاهش تولید مطرح است و اعضایی که می‌خواهند تولیدشان را کاهش دهند باید درباره آن تصمیم بگیرند.

وزیر نفت درباره میزان تولید و صادرات نفت ایران اظهار کرد: من در مورد میزان تولید ایران حرفی نمی‌زنم. زیرا این موضوع سبب می‌شود به آمریکا سیگنال داده شود فشار آمریکا بر روی ایران افزایش یابد.

زنگنه در مورد اینکه تولید اوپک چه میزان کاهش می‌یابد، ‌ توضیح داد: عددهای مختلفی مطرح شده است و باید منتظر ماند و دید اعضای اوپک چه تصمیمی درباره آن خواهند گرفت.

قیمت مناسب نفت بین ٦٠ تا ٧٠ دلار است

به گفته وی قیمت مناسب برای هر بشکه نفت ۶۰ تا ۷۰ دلار است.

موضع ایران درباره دیدار نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران با نمایندگان برخی کشورهای عضو اوپک

وزیر نفت در ادامه در مورد حضور و دیدار نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران با برخی اعضای اوپک گفت: اگر آقای هوک برای درخواست عضویت آمریکا در اوپک به وین آمده و به همین دلیل با اعضای اوپک ملاقات می‌کند این درخواست قابل بررسی است، اما اگر می‌خواهد از طریق اوپک فشار بیشتری به ایران وارد کند، ‌غیرحرفه‌ای است.

زنگنه تاکید کرد: اوپک سازمانی مستقل است و بخشی از وزارت انرژی آمریکا نیست که از واشنگتن دستور بگیرد.

ایران از اوپک خارج نمی‌شود

وی درباره خروج قطر از اوپک گفت: ایران از خروج قطر از اوپک خوشحال نیست و از دلیل این تصمیم بی‌خبر است.

وزیر نفت به سوالی درباره خروج ایران از سازمان کشورهای صادرکننده نفت پاسخ داد: ایران از بنیانگذاران اوپک است و از این سازمان خارج نمی‌شود.

زنگنه درباره ملاقات با نواک، وزیر انرژی روسیه هم پاسخ داد: از این ملاقات برای تبادل دیدگاه دو کشور استقبال می‌کنم.

وی درباره پیوستن ایران به کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) تصریح کرد: این تصمیم نیاز به بررسی دارد.

وزیر نفت با بیان اینکه کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک سال گذشته فراتر از اختیاراتش عمل کرده است، ‌ در پاسخ به این‌که آیا ایران سال آینده به این کمیته می‌پیوندد پاسخ منفی داد.

زنگنه تاکید کرد: بهتر است این کمیته در حیطه اختیاراتی که اوپک به آن محول کرده است، ‌ عمل کند.

وی درباره آینده همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در برنامه کاهش تولید موسوم به بیانیه همکاری (Declaration of Cooperation) گفت: ‌بیانیه همکاری تنها برای همکاری است نه موضوعی فراتر از آن. این بیانیه نباید یک سازمان جدید یا موضوعی شبیه آن تلقی شود.

براساس این گزارش، نشست اعضای اوپک امروز و نشست تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک فردا برگزار خواهد شد. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند از آنجایی که بازار در حال حاضر با مازاد عرضه روبه‌رو است، اعضا در مورد کاهش تولید به توافق برسند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
جالبه نمیگه چه کسی باعث شد ایران از بنیانگذاران اوپک باشه!

وقتی میگه از این سازمان خارج نمیشیم یعنی میشیم.
نظرات بینندگان