arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۱۶ آذر ۱۳۹۷

خرید ۳۰۴ میلیون دلاری موشکی کره جنوبی از آمریکا

نهاد خرید تسلیحات کره جنوبی امروز، جمعه اعلام کرد، کره جنوبی در نظر دارد در سفارشی به ارزش حدود ۳۰۰ میلیون دلار به منظور تقویت دفاع هوایی علیه کره شمالی ده‌ها موشک زمین به هوای پرتاب‌شونده از ناو ساخت آمریکا را خریداری کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره جنوبی از سال ۲۰۱۳ موشک‌های "استاندارد ۲" ساخت شرکت ریتون را به عنوان بخشی از سه ناوشکن "آگیس" که قرار است اواسط دهه ۲۰۲۰ به این کشور ارسال شود، خریداری کرده است.

این اقدام در راستای تقویت ظرفیت‌های کره جنوبی برای بازدارندگی و رهگیری موشک‌هایی صورت می‌گیرد که ممکن است از کره شمالی پرتاب شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات اداره برنامه تدارکات دفاعی کره جنوبی اظهار کرد، تازه‌ترین تصمیم این اداره برای خرید این موشک‌ها راه را برای ارسال بخش نهایی این ناوشکن‌ها هموار می‌کند.

این مقام کره جنوبی با اشاره به نگرانی‌های امنیتی از ذکر تعداد این موشک‌ها سر باز زد اما گفت، در این سفارش "ده‌ها" موشک با ارزش کلی ۳۰۴ میلیون دلار خریداری شده است.

با وجود کاهش تنش‌های در شبه‌جزیره کره پس از توافق خلع سلاح هسته‌ای با کره شمالی، کره جنوبی همچنان به دنبال آن است که دفاع موشکی خود را علیه پیونگ‌یانگ تقویت کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: موشک ، کره جنوبی
نظرات بینندگان