arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۷

بلومبرگ: «ترزا می» احتمالا رای‌گیری درباره طرح برگزیت را به تعویق می‌اندازد

یک شبکه خبری نوشت که نخست‌وزیر بریتانیا به منظور جلوگیری از پیامدهای شکست طرح برگزیت، احتمالا رای‌گیری در مورد آن را به تعویق خواهد انداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«ترزا می‌» نخست‌وزیر انگلیس احتمالا رای‌گیری درباره توافق برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را به تعویق می‌اندازد.

شبکه خبری بلوم‌برگ در این مورد نوشت که نخست‌وزیر بریتانیا در حال بررسی است تا رای به برگزیت که قرار بود روز یازدهم دسامبر (20 آذرماه) برگزار شود را به تعویق اندازد و به این وسیله از احتمال شکستی که می‌تواند یک بحران سیاسی را رقم بزند، جلوگیری کند.

سران کشورهای اتحادیه اروپا به تازگی در نشستی در بروکسل پیش‌نویس توافق‌نامه خروج انگلیس از این اتحادیه را تصویب کردند. خروج نهایی هنوز برای اجرا شدن به موافقت پارلمان انگلیس نیاز دارد.

واژه برگزیت، کوتاه شده عبارت انگلیسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است (Britain exits the EU). در واقع فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه‌ایست که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشورهای عضو را رقم می‌زند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) در ماه جولای سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و مذاکرات دو ساله خروج ماه مارس سال ۲۰۱۷ شروع شد و اواخر ماه مارس ۲۰۱۹ لندن باید رسما از اتحادیه اروپا خارج شود.

منبع: فارس
برچسب ها: ترزامی ، برگزیت ، بریتانیا
نظرات بینندگان