arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷

ادامه رایزنی‌های دو کره / رسانه های کره جنوبی: کیم جونگ اون هفته آینده به سئول می‌رود

مقام های دفاتر ارتباطی دو کره در مجتمع مرزی این کشور در جریان ملاقات خود درباره «روابط دوجانبه و سفر احتمالی 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به کره جنوبی» تا قبل از پایان سال جاری میلادی گفت و گو کردند. هیچ یک از مقام های دو کشور حاضر به ارایه جزییات درباره این موضوع نشده اند اما وزارت وحدت کره جنوبی مذاکره درباره این سفر را مورد تایید قرار داده است. اگرچه گزارش های ضد و نقیضی درباره این موضوع منتشر شده است اما این احتمال نیز داده شده است که سفر سه روزه رهبر کره شمالی به کره جنوبی یک هفته دیگر انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقام های دفاتر ارتباطی دو کره در مجتمع مرزی این کشور در جریان ملاقات خود درباره «روابط دوجانبه و سفر احتمالی 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به کره جنوبی» تا قبل از پایان سال جاری میلادی گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا خبرگزاری یونهاپ روز شنبه گزارش کرد هیچ یک از مقام های دو کشور حاضر به ارایه جزییات درباره این موضوع نشده اند اما وزارت وحدت کره جنوبی مذاکره درباره این سفر را مورد تایید قرار داده است.
'چون هایه سونگ' معاون وزیر وحدت کره جنوبی و 'جو چونگ سو' معاون کمیته وحدت صلح کره شمالی ریاست این گفت و گوها را برعهده داشتند که بخشی از آن مربوط به مناسبات دو کشور بوده است.
اگرچه گزارش های ضد و نقیضی درباره این موضوع منتشر شده است اما این احتمال نیز داده شده است که سفر سه روزه رهبر کره شمالی به کره جنوبی یک هفته دیگر انجام شود.
همزمان خبرگزاری رسمی کره جنوبی افزوده است مقام های این کشور در حال رایزنی درباره سفر رهبر کره شمالی به سئول و تامین امنیت این دیدار هستند.
گفت و گوهای طرفین روز جمعه در مجتمع مرزی 'کایه سونگ' انجام شد و گزارش ها نشان می دهد که اجرای طرح های زیربنایی و همکاری های تجاری و اقتصادی جزو مباحث طرح شده بوده است.
آخرین بار سران دو کشور در 'پیونگ یانگ' با یکدیگر گفت و گو کردند در این دیدار رهبر کره شمالی گفت که می خواهد به کره جنوبی سفر کند و 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی همان زمان پیش بینی کرد که سفر قبل از پایان سال 2018 میلادی انجام خواهد شد.
در تحولی دیگر وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای آورده است که مقام های گروه کاری تازه تاسیس آمریکا و کره جنوبی برای مدت یک ساعت به صورت ویدیو کنفرانس درباره روابط دو کشور و ارتباطات کره شمالی و آمریکا و تحولات شبه جزیره کره رایزنی کرده اند.
این گفت و گوها نیز پس از آن انجام شد که گزارش هایی درباره سفر قریب الوقوع رهبر کره شمالی به کره جنوبی تا یک هفته دیگر در رسانه های منطقه منتشر شد.
ریاست این گروه کاری را که بیستم نوامبر ایجاد شد و قرار شد ارتباطات مستقر و مقرر داشته باشد 'لی دو هون' نماینده کره در امور شبه جزیره کره و 'استفان بایگون' نماینده آمریکا در امور کره شمالی برعهده دارند.
از سوی دیگر 'ری یونگ هو' وزیر خارجه کره شمالی هم از روز پنجشنبه گذشته به چین سفر کرد تا با مقام های پکن درباره کاهش تنش ها در منطقه و لغو تحریم ها گفت و گو کند.
احتمالا کره شمالی درباره سفر رهبر این کشور به کره جنوبی هم اطلاعاتی در اختیار مقام های چین گذاشته است.

نظرات بینندگان