arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷

رئیس دومای روسیه: آمریکا از تروریست‌ها استفاده ابزاری می‌کند

رئیس دومای روسیه با ابراز نگرانی از وضعیت انسانی مردم سوریه در مناطق تحت کنترل ائتلاف غربی، گفت:تروریسم بیش از پیش قدرت گرفته و به کشورهای مستقل و به کل مناطق آسیب رسانده است که نمونه بارز آن منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست. آمریکا از تروریست‌ها برای اعمال فشار و مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل جهان استفاده می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس دومای روسیه با ابراز نگرانی از وضعیت انسانی مردم سوریه در مناطق تحت کنترل ائتلاف غربی، گفت: آمریکا از تروریست‌ها برای اعمال فشار و مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل جهان استفاده می‌کند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ویچسلاو والودین" رئیس دومای دولتی روسیه گفت، آمریکا از تروریست‌ها بعنوان ابزاری برای اعمال فشار و دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل جهان استفاده می‌کند.

وی امروز در کنفرانس تهران گفت: «بلندپروزای‌های ژئوپلیتیکی آمریکا که همچنان به استفاده از تروریست‌ها و گروه‌های افراطی بعنوان ابزار ادامه داده و مستقیما در امور داخلی سایر کشورها مداخله می کند، مانعی جدی در راه مبارزه مشترک با تروریسم است. آنها تلاش می کنند تا به اصطلاح دکترین "مقابله با افراطگرایی خشونت آمیز" را بر این اساس قرار دهند و در این چارچوب نظریه "استانداردهای ضدافراط‌گرایی" بر سایر کشورها تحمیل شود.»

رئیس دومای روسیه افزود: «در نتیجه این اقدامات ساختارهای دولتی نابود شده و تمایلات افراطی شدت گرفته و منجر به "انقلاب‌های رنگین" شده، تروریسم بیش از پیش قدرت گرفته و به کشورهای مستقل و به کل مناطق آسیب رسانده است که نمونه بارز آن منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست.»

والودین همچنین تاکید کرد: «ما باید بطور مشترک با اجرای سیاست آمریکا برای ایجاد موانع تجاری، تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی علیه سایرکشورها مقابله کنیم.»

این مقام پارلمانی روس همچنین تاکید کرد که به درازا کشیده شدن حل و فصل مشکلات انسانی در سوریه می‌تواند منجر به رشد تهدیدات تروریستی و همچنین براه افتادن موج تازه پناهجویان شود.

به گفته وی، بیشترین نگرانی مربوط به وضعیت فاجعه آمیز مردم غیرنظامی سوری است که در مناطقی از سوریه زندگی می کنند که تحت کنترل ائتلاف غربی قرار دارد.

والودین همچنین خواستار ایجاد فهرست مشترکی از سازمان‌های تروریستی شد تا اجازه داده نشود که تفسیر دوگانه‌ای از اقدامات تروریستی شود. وی افزود، لازم است تا از تامین مالی تروریسم که غالبا از طریق قاچاق مواد مخدر و جنایات فراملی انجام می‌شود جلوگیری کرد.

دومین کنفرانس روسای پارلمان‌های کشورهای ایران، افغانستان،پاکستان،روسیه، چین و ترکیه با موضوعیت مقابله مشترک با تروریسم و تقویت مشارکت منطقه‌ای امروز در تهران در حال اجراست. ریاست هیئت پارلمانی روسیه در این کنفرانس بر عهده "ویچسلاو والودین" رئیس دومای دولتی است.

نظرات بینندگان