arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷

برف و کولاک در ارتفاعات البرز/ آلودگی هوای پایتخت از دوشنبه

طبق اعلام هواشناسی امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل خزر، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان بارش پراکنده باران،‌ وزش باد و در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز بارش پراکنده برف و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

از روز دوشنبه هفته جاری تا اواخر هفته، جوی آرام در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب خواهد بود.

به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل خزر، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان بارش پراکنده باران،‌ وزش باد و در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز بارش پراکنده برف و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

امروز شدت بارش‌ها در غرب استان‌های کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب آ‌ذربایجان شرقی، شرق گلستان و خراسان شمالی است.

روز دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب کشور افزایش ابر، بارش پراکنده وزش باد رخ خواهد داد و از دوشنبه تا اواخر هفته جاری جوی آرام در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب خواهد بود.

از روز سه‌شنبه تا اواخر وقت روز پنج‌شنبه وزش باد شدید گرم جنوبی برای گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌‌شود و در استان‌های واقع در سواحل خزر و اردبیل افزایش محسوس دما بین ۷ تا ۹ درجه رخ خواهد داد.

در سه روز آینده شرق خلیج فارس و از شنبه شب تا اوایل روز دوشنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

بر این اساس، آسمان تهران فردا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۲ و ۴ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا روز دهم آذر سال جاری ۶۹.۱ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۲.۶ میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۰۵.۳درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۳۵.۶ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۹۴.۱درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته دهم سال زراعی متعلق به رامسر در استان مازندران به میزان ۱۲۴.۴ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۳.۵ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان منفی ۵.۵ درجه سلسیوس بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

برچسب ها: آلودگی هوا
نظرات بینندگان