arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۳۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷

افزایش ۱۰ درصدی نرخ طلا در ایران/ چرا سکه و طلا گران شد؟

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه گفت که یکی از دلایل گران شدن سکه و طلا افزایش قیمت انس در جهان است که آن هم به خاطر این است که چین و روسیه برای پشتوانه ارزی و خزانه‌ای خود اقدام به خرید طلا کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه گفت: یکی از دلایل آن افزایش قیمت انس در جهان است که آن هم به خاطر این است که چین و روسیه برای پشتوانه ارزی و خزانه‌ای خود اقدام به خرید طلا کرده‌اند.

محمد محمدولی رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه در گفتگو با ایلنا، با اشاره به افزایش قیمت سکه و طلا در بازار اظهار کرد: امروز قیمت‌ها نسبت به روز گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشته که یکی از دلایل آن افزایش قیمت انس در جهان است که آن هم به خاطر این است که چین و روسیه برای پشتوانه ارزی و خزانه‌ای خود اقدام به خرید طلا کرده‌اند.

وی افزود: دلیل دیگر آن می‌تواند به نشست سران اوپک و پیش فروش نفت باشد البته نوسانات و افزایش نرخ ارز هم بر این قیمت‌ها موثر است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه در رابطه با قیمت طلا و سکه در بازار گفت: قیمت سکه طرح جدید ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶۶۰ هزار تومان است.

محمدولی در ادامه در مورد قیمت طلا تصریح کرد: یک گرم طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۵۳۳ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳۵۳ هزار و ۵۲۰۰ تومان است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
0
0
قیمت یک مثقال طلای 17 عیار (یا همان مظنه ) معادل 4.68 گرم طلای 17 عیار 1533000 تومان است نه یک گرم طلای 17 عیار .
نظرات بینندگان