arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷

شب یلدا بدون گرانی خواهد بود؟

برخی از مقام های مسئول وعده داده اند که امسال خبری از گرانی اقلام شب یلدا نخواهد بود. گرچه این وعده برای بسیاری مهم است اما باید دید عملی می شود یا خیر. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی از مقام های مسئول وعده داده اند که امسال خبری از گرانی اقلام شب یلدا نخواهد بود. گرچه این وعده برای بسیاری مهم است اما باید دید عملی می شود یا خیر. 

علی بهره‌مند رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، میوه‌فروشی و کافه‌قنادی تهران امروز در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی قنادان کشور اظهار کرد: در این نمایشگاه اقدام به معرفی اصناف کوچک و متوسط این صنف در سراسر کشور پرداخته می‌شود.

وی افزود: سابقه فعالیت قنادان در دنیا به 2 هزار سال قبل بر می‌گردد و پخت شیرینی در کشورمان سابقه طولانی دارد. همچنین اتحادیه قنادان از قدیمی‌ترین صنف‌های موجود در کشور است.

رئیس اتحادیه قنادان: شیرینیِ یلدا گران نمی‌شود

رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، میوه‌فروشی و کافه‌قنادی تهران با اشاره به دو رویداد پیش روی شب چله و عید نوروز گفت: همکاران ما خود را برای ارائه خدمت در این ایام آماده کرده‌اند اما با وجود افزایش هزینه‌های تولید، هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای این ایام و حتی پایان سال جاری نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه 40 غرفه فعالیت خواهند داشت گفت: 35 هزار واحد قنادی در کشور داریم که این تعداد در استان تهران، 2500 واحد در استان تهران مشغول به کارند.

وی گفت: قیمت مواد اولیه تولید صنف ما در سال جاری افزایشی صددرصدی را تجربه کرده است. ما در سال جاری تنها 20 درصد قیمت محصولات خود را در حدود 3 ماه قبل افزایش دادیم.

بهره‌مند گفت: قیمت هر کلیوگرم جعبه شیرینی که در سال قبل 4 هزار تومان بود امسال به 15 تا 22 هزار تومان رسیده است و نرخ آن از بعضی شیرینی‌ها بالاتر رفته است.

وی تاکید کرد که شیرینی‌هایی داریم که قیمت آن 15 هزار تومان است اما در جعبه‌هایی گذاشته می‌شود که قیمت هر کیلوگرم آن 22 هزار تومان است؛ در شرایط فعلی قیمت هر کیلوگرم کیک یزدی و دانمارکی از جعبه آن ارزان‌تر است.

وی گفت: صادرات در صنف قنادان به شکل قانونی وجود ندارد هر چند به شکل چمدانی و مسافرتی به کشورهای کانادا و کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رود اما با توجه به ظرفیتی که داریم از مسئولان می‌خواهیم ما را برای صادرات ارزآوری در این صنعت یاری کنند.

بهره‌مند با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مردم باعث کاهش میزان تقاضا در این صنف شده است گفت: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و به تبع آن کاهش تقاضا همکاران ما سعی کرده‌ند تا از افزایش دوباره قیمت‌ها جلوگیری کنند تا از این طریق هم بتوانند به قدرت خرید مردم کمک کنند هم ادامه فروش خود را داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات تامین مواد اولیه تولید گفت: هیچ کمبودی برای تامین مواد اولیه تولید نداریم اما این محصولات با قیمت‌های بالاتری به دست تولیدکنندگان این صنف می‌رسد و ما مجبوریم آنها را از واسطه‌ها و با قیمت‌های بالاتر خرید کنیم و با وجود درخواست رفع این مشکل اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تاکنون راه‌حلی برای حل مشکل ما پیدا نشده است.

وی گفت: قیمت هرکیلوگرم شیرینی پاپیون درجه یک 21 هزار تومان، شیرینی تر 26 هزار تومان، کیک یزدی 15 هزار تومان، دانمارکی با برنجی نیز 21 هزار تومان است و در صورتی که واحدی بالاتر از این نرخ محصولات خود را در تهران به فروش برساند با آن برخورد خواهد شد و قیمت مابقی شیرینی‌ها بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود که اتحادیه و بازرسی اصناف بر آن نظارت خواهند داشت.

بهره‌مند ادامه داد: قیمت هرکیلوگرم مغز گردو به بیش از 130 هزار تومان و مغز پسته به 200 هزار تومان افزایش یافته است که این امر مشکلات جدی برای همکارانمان ایجاد کرده است به طوریکه 40 واحد صنفی فعالیت خود را در تهران تعطیل کرده‌اند.

بنابراین گزارش، اولین نمایشگاه تخصصی قنادان کشور در تاریخ 19 تا 21 ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود و بازدید از‌ آن برای عموم آزاد است.

منبع: تسنیم

برچسب ها: خواندنی ها
نظرات بینندگان