arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷

انصارالله یمن: بستن فرودگاه صنعا، جنایت جنگی است

«محمد عبدالسلام» رئیس هیات انصارالله در مذاکرات صلح سوئد گفت: فرودگاه شهر «عدن» (جنوب) تحت کنترل دولت مستعفی و فراری یمن قرار نخواهد گرفت و بستن فرودگاه صنعا، یک جنایت جنگی توجیه ناپذیر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عبدالسلام تصریح کرد: کنترل فرودگاه عدن (جنوب) در اختیار مقام هایی که خود را «دولت قانونی» می نامند، قرار نخواهد گرفت و بستن فرودگاه صنعا (شمال) جنایت جنگی غیرقابل توجیهی است.


رئیس هیات انصارالله یمن در مذاکرات سوئد بار دیگر یادو آور شد: باید توافق اولیه بر سر موضوع «مرحله انتقالی» انجام و طرح‌های اعتماد‌ساز میان طرف های درگیر و جزئیات آن در آینده اجرا شود.
سخنگوی جنبش انصارالله تصریح کرد: با سفرای کشورهای عضو شورای امنیت دیدار کردیم و در آن دیدار خواستار فشار به طرف مقابل برای ورود جدی به گفت‌وگوی های سیاسی شدیم.


وی ادامه داد: در «چارچوب کلی مذاکرات و اقدامات اعتماد‌ساز» که از سوی سازمان ملل متحد در مذاکرات سوئد، مطرح شده است، اختلافی وجود ندارد.


عضو ارشد جنبش انصارالله همچنین گفت: اگر ائتلاف متجاوز، مذاکرات صلح یمن را به شکست بکشاند، راهی جز مقابله با دشمن برایمان باقی نمی ماند.


رئیس هیات مذاکره کننده انصارالله در ادامه اظهار داشت که یمن آماده آزاد کردن تمامی اسیران جنگی است و ما خواستار تعیین سرنوشت زندانیان یمنی هستیم که در زندان‌های امارات و عربستان هستند.


عبدالسلام با بیان این که دست زدن به جنایت خوی ائتلاف متجاوز است که با هدف به شکست کشاندن مذاکرات و تلاش های سازمان ملل متحد انجا می شود، گفت: هیات ملی مذاکره کننده با وجود تداوم تشدید حملات دشمن در مناطق مختلف کشور ، با جدیت در مذاکرات حضور دارد.


عبدالسلام باردیگر تصریح کرد که جنگ در یمن تنها میان طرف های یمنی جریان ندارد، بلکه کشورهای خارجی وجود دارند که تلاش می کنند که خواسته های خود را محقق کنند.


پیش از این نیز، «عبدالقادر المرتضی» مسوول پرونده اسیران هیات مذاکره کننده انصارالله در مذاکرات صلح یمن در سوئد گفت: هیات دولت مستعفی یمن (هیات ریاض) خواستار به تعویق افتادن تبادل فهرست اسرا به روز دوشنبه شد.


چهارمین دور از مذاکرات صلح یمن از روز پنجشنبه با حضور طرف های یمنی به همراه «مارتین گریفیث» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد به مدت یک هفته آغاز شد.


این دور از مذاکرات که قرار بود، ششم سپتامبر (15 شهریورماه) در ژنو سوئیس برگزار شود، با کارشکنی سعودی و امارات به تعویق افتاد.


دور نخست و دوم این مذاکرات سال 2015 (94) به ترتیب در شهرهای ژنو و بیل سوئیس و دور سوم آن سال 2016 (95) به مدت سه ماه در کویت برگزار شد که آن هم با کارشکنی کشورهای ائتلاف از جمله عربستان و امارات کار به جایی نبرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان