arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷

اشرف بروجردی: معارضان ظریف آدرس اشتباه می دهند

رییس سازمان کتابخانه ملی درباره هجمه ها به وزیر امورخارجه یادآور شد: ایشان دست روی نقطه حساسی گذاشته اند. کسانی که در پی اختلاف افکنی و معارضه با ظریف هستند آدرس غلط و کد اشتباه می دهند و این باعث می شود که امر بر عده ای مشتبه شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اشرف بروجردی: معارضان ظریف آدرس اشتباه می دهند

اشرف بروجردی، رییس سازمان کتابخانه ملی اظهارات وزیر امورخارجه درباره پولشویی را درست ارزیابی کرد و درباره فشارهای این روزها به محمد جواد ظریف گفت: من حرفهای آقای ظریف را درست می دانم، واقعیت این است که مهمترین آسیب مدیریتی کل جامعه، فسادی است که وجود دارد و قابل انکار نیست. اگر رسانه ها و احزاب و دولت پاسخگو نباشند، و مسئله فساد مطرح و تشریح نشود میزان اعتماد مردم کاهش می یابد که کل نظام از این موضوع ضرر می کند.


بروجردی افزود: شاید در برهه ای از زمان اقدامات شفاف سازی مانند اعلام میزان دریافتی های مسوولان اقدامی درست بود که البته پیگیری چندانی هم نشد، اما این اقدام هم نمی توانست همه مشکل را حل کند. مهم این است که در بحث مبارزه با فساد، متولیان هر بخش اطلاعات شفاف عرضه کند، البته در ارائه اطلاعات هم برای پیشگیری از تنش باید با احتیاط عمل کرد.


وی تاکید کرد: در تعریف دولت خوب مواردی مانند تامین نیازهای مردم، شفافیت، ارائه اطلاعات و پاسخگویی را ملاک قرار می دهند. بنابراین وقتی اعلام می کنیم که میزان اعتماد عمومی به حاکمیت در ایران بالاست پس باید ابزارهای اشاره شده را هم تامین کنیم.


این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین درباره شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: نفس شورای عالی اصلاح طلبان برای ایجاد اجماع میان جریان های اصلاح طلب ایده بسیار خوبی بود. علیرغم انتقاداتی که به عملکرد این شورا وجود دارد، من معتقدم بهترین رویه برای ایجاد وفاق بین گروه ها بود. تلاش هایی هم به منظور پراکنده کردن این گروه انجام شد که خوشبختانه با مدیریت شخص آقای خاتمی با شکست مواجه شد.
بروجردی درباره ترکیب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفـت: ترکیب شورا دوبخش حقیقی و حقوقی دارد. بخش حقوقی آن که متشکل از دبیران کل احزاب هستند که مشخص و ثابت است. درباره اعضای حقیقی هم باید بحث درباره انتخاب اعضا و شناخت از آن ها بیشتر می شد.


بروجردی درباره حاشیه های انتخاب ریاست شورا عالی هم گفت: به نظرم آقای عارف گزینه مناسبی هستند و هر شخص دیگری هم بود باز این حرف وحدیث ها وجود داشت.


بروجردی درباره تشکیل پارلمان اصلاحات هم گفت: در این زمینه شبهه هایی وجود دارد و هنوز سازوکار و وظایف آن مشخص نیست. هرچند تلاش خواهد شد از همه طیف های نزدیک به جریان اصلاحات در این پارلمان استفاده شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان