arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۷۳۸
تعداد نظرات: ۹۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷

علی مطهری: اگر شهید مطهری بود اجازه اشغال سفارت آمریکا را نمی‌داد / کار‌ها باید بر اساس عقل و منطق انجام شود / امام هم در ابتدا مخالف تسخیر سفارت بود و دستور خروج از آن را داد / آیا ضرورت داشت ما ۴۴۴ روز افرادی را گروگان بگیریم و آمریکایی‌ها علیه ما تبلیغ کنند؟ / این‌ها به ما ضربه می‌زند؛ چقدر از بحث گروگانگیری سفارت آمریکا ضربه خوردیم؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «انقلاب اسلامی ایران از انحراف مصون نیست»، بر ضرورت پرهیز از اقدامات احساسی و هیجانی تاکید کرد و گفت: اقداماتی مثل تسخیر سفارت آمریکا در ابتدای انقلاب یا حمله به برخی سفارتخانه‌ها در سال‌های اخیر به نظام ضربه می‌زند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی مطهری: اگر شهید مطهری بود اجازه اشغال سفارت آمریکا را نمی‌داد / کار‌ها باید بر اساس عقل و منطق انجام شود / امام هم در ابتدا مخالف تسخیر سفارت بود و دستور خروج از آن را داد / آیا ضرورت داشت ما ۴۴۴ روز افرادی را گروگان بگیریم و آمریکایی‌ها علیه ما تبلیغ کنند؟ / این‌ها به ما ضربه می‌زند؛ چقدر از بحث گروگانگیری سفارت آمریکا ضربه خوردیم؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «انقلاب اسلامی ایران از انحراف مصون نیست»، بر ضرورت پرهیز از اقدامات احساسی و هیجانی تاکید کرد و گفت: اقداماتی مثل تسخیر سفارت آمریکا در ابتدای انقلاب یا حمله به برخی سفارتخانه‌ها در سال‌های اخیر به نظام ضربه می‌زند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، علی مطهری در مراسم روز دانشجو که در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: هیچ لزومی ندارد ما برخی اقدامات تحریک‌آمیز مثل حمله به سفارتخانه‌های عربستان و انگلستان را انجام بدهیم و بعد بابت خسارت آن کلی از منابع کشور را صرف کنیم.

وی با طرح این سوال که «آیا اشغال سفارت آمریکا در ابتدای انقلاب ضرورتی داشت؟» ابراز عقیده کرد: اگر بگوییم طبیعت انقلاب چنین چیزی را اقتضا می‌کرد، آیا ضرورت داشت ما ۴۴۴ روز افرادی را گروگان بگیریم و آمریکایی‌ها علیه ما تبلیغ کنند و چهره‌ای مثل داعش از انقلاب را نشان دهند؟ آن وقت صدام از این فرصت استفاده کند و به کشور ما حمله کند؟

مطهری با تأکید بر اینکه «کار‌ها در کشور باید بر اساس عقل و منطق انجام شود» یادآور شد: اگر شهید مطهری بود اجازه اشغال سفارت آمریکا را نمی‌داد؛ همچنان که امام هم در ابتدا مخالف تسخیر سفارت بود و دستور خروج از آن را داد، اما تحولاتی صورت گرفت.

نایب رئیس مجلس یادآور شد: ما نباید کار‌های هیجانی و بدون تدبیر را انجام دهیم؛ چرا که این‌ها به ما ضربه می‌زند ما چقدر از بحث گروگانگیری کارکنان سفارت آمریکا ضربه خوردیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۲
ناشناس
|
Romania
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
34
75
دقیقا علت جنگ ایران و عراق از دست دادن متحد قدرتمندی به نام امریکا بود
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
متحد؟؟بابا ما نوکر بودیم انان اقا و صاحب اختیار رابطه گرگ ومیش بود
عربی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
آمریکا هرگز متحد ایران نبوده بلکه به چشم یک نوکر و مزدور و مستعمره نگاه می کرده و می دوشیده.
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
شما هم الان همین رابطه رو با روسیه دارید 1
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
من ترجیح میدم با امریکا توی یک تیم باشم تا با انگلیس و روسیه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
این حرفها را چرا به دانشجویان میزنی اون بنده های خدا که اصلا به دنیا نیامده بودند به هم پیاله های خودت بگو همونایی که بچه هاشون الان اونور آب تشریف دارند عزیز جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
متحد؟؟؟؟؟؟؟
ما متحدی مثل آمریکا نمیخواییم
الان آمریکاییها مثل سگ از ایران وقدرتش میترسند همین ما رابس
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
جناب مطهری خدا پدرت رحمت کنه خوب رای شما نون کرد ....
آمریکا آمریکا مکنی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
"الان آمریکاییها مثل سگ از ایران وقدرتش میترسند"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
18
88
جناب مطهری شما یک کار عاقلانه حاکمان را طی 40 سال گذشته بگو تا مردم دلشان خوش باشد.
همه تصمیمات نابخردانه نامسئولان فقط ضربه به مردم بوده و بس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
اکثر کسایی که ریختن تو سفارت چپی ها و به اصطلاح اصلاح طلبها امروزی بودند. که الان دارند مخالفت آن زمان را میکنند . خخخخخ
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
دوستان عربستان را نگاه کنید .... متوجه حرفهای آقای مطهری و روابط با آمریکا می شوید
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
26
55
چرا خودتو الکی می اندازی تو دست انداز در باره امروز حرف بزن گذشته را ول کن ثانیا ان موقع امام اگر می خواست دانشجویان را ازان برحذر می داشت ولی تو که می دانی امام گرفتن سفارت امریکا را انقلاب دوم نامیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
63
43
آقاي مطهري اگر سفارت آمريكا اشغال نمي شد شما الان نبوديد
پاسخ ها
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
آمریکا از طریق سفارتش جاسوسی میکرد؟ بله درسته مگه میشه جاسوسی نکنه اونم وقتی دستش از ایران کوتاه شده؟ منم بموافقم. عدم رابطه سیاسی با آمریکا لازم بود؟ باشه فرض کنیم درسته این حرف... اما راه حلش ریختن تو سفارت نبود که این شیاطین به اینوسیله مظلوم نمایی کنن تو دنیا. باید لز مسیر قانونی وزارت خارجه سفیر آمریکا رو احظار میکرد و قطع روابط سیاسی رو ابباغ و دستور خروج سفیر رو از کشور صادر میکرد... یعنی یه مسیر کاملا قانونی..
بی بصیرت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
شما که موافق تسخیر سفارت آمریکا هستید و بفرمایید بعد از 444 روز دقیقاً چه چیزی عاید کشور ما شد؟ جز بدبختی و مصیبت خب این همه به خودتون خفت دادید که بعد از این مدت اونها رو آزاد کنید؟ شرم آور تر از این نمیشه که یه خطایی بکنیم بعد تأییدش هم بکنیم. اون افراد دانشجو نما و نفهم سنگی تو چاه انداختن که هشتاد میلیون جمعیت بعد از چهل سال هنوز نمی تونن درش بیارن. بعد هم که فهمیدن چه غلطی کردن بچه هاشون رو فرستادن آمریکا
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
71
28
آمریکا هیچ غلطی نمی‌کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
عزیزم جوش نیار و احساساتی نشو!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
حالا که بدون اینکه یک گلوله شلیک کنه مملکتو برده تو هوا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
60
25
توبا کی هستی جمهوری اسلامی یا امریکا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
57
21
عراق با حمایت آمریکا جنگ را شروع کرد دشمن اصلی خود آمریکا است و خود را هرچه شیفته آنها نشان دهیم مطمئن ضربه سختی می خوریم وآقای مطهری از همان کسانی است که ضربه از عوامل آمریکا خواهد خوردمگر در برجام ما خود رانان ندادیم وهرچه آنها گفتند آقایان گوش کردند انها یک قدم عقب نشینی کردند تحریم هارا باز کردنداروپاه چی اونم هنوز هیچ کاری نکرد پس متوسل شدن به انه نهایت بی فکری است این آقایان اعتقادی به مدافعین نداشتند الان چی به سر کشورمان می امد خدا می داند و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
عراق متحد نظامی روسیه بود عموجون نه امریکا . بخاطر اسغال سفارت امریکا چراغ سبز به عراق داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
83
29
لطفا اسم شهید مطهری را خدشه دار نکن.
پسر کو ندارد نشان از پدر ،تو بیگانه خوانش ،نخوانش پسر
اگر این حرفها را برای جوانان میزنی که شهید را درک نکرده اند بدان افرادی هستند که آنموقع بودند و مواضع ایشان را،بیواسطه دیده و شنیده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اتفاقا این تنها پسری است که نشان نیک از پدر دارد!؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
شما اول بروید آثار استاد رو مطالعه کنید بعد به پسرش ایراد بگیرید.
احتمالا به زعم شما استاد خیلی لیبرال تر از پسرش جلوه خواهد کرد!!
ظاهرا هیچ مطالعه ندارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
22
67
این حرفها کاش به موقع زده میشدند که 40 سال هزینه در وسعت ملی نمی دادیم (این همه هزینه کار شکنی امریکا نبود الان کشور هم ردیف ژاپن بود)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
جک قشنگی بود!!!!!همین ژاپن بدون اجازه آمریکا آب نمیخوره داداچ.
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
5
36
اگر کشور اتحاد نظامی خودش رو با امریکا حفظ میکرد عراق هم پیمان شوروی سابق جرات حمله به ایران رو نداشت و کشور این همه هزینه نمی داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
تاریخ رو تحریف نکنید غرب زده ها
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
33
8
اقای مطهری چه زود وبه چه علت وقایع تاریخی را کتمان و وارونه جلوه میدهید اگر شهید بزرگوار استاد مطهری هم بودند تابع امام راحل بودند چون بینش دینی وسیاسی بالایی داشتند .درضمن اگر از بقال سرکوچه هم بپرسید بعلت نونهال بودن انقلاب در ان مقطع زمانی امریکا وایادی داخلی انان با ایجاد توطئه وفتنه مثل زمان مرحوم دکتر مصدق نمیگذاشتند انقلاب نتیجه بگیرد.لطفا کمی کمتر ژست روشنفکری کرفته و از امام راحل که فرمودند انقلاب دوم بود وشهید استاد مطهری ره هزینه نفرمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
23
10
یعنی عقل و درک مرحوم مطهری از امثال امام خمینی و شهید بهشتی و همه مبارزانی که از اشغال سفارت آمریکا حمایت کردند بالاتر بود... ضمن اینکه چقدر زشته که ایشون برایی توجیه افکار امروزی خودش دائم از پدرش خرج می کنه!
پاسخ ها
هوشنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
درود بر مطهری .حرف حساب جواب ندارد .خیلی از حرکات ما احساسی بوده و موجب ضربه به ایران و اسلام شده است
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
27
10
ناراحت حرفهای آقای مطهری نباشید وقتی تو این چند سال یه کار حسابی انجام ندادند که بتونند با اون خودشونا مطرح کنند مجبورند با این حرفهای صد پر حاشیه خودشونا نشون بدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
دقیقا با نظرتون موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
27
7
کاش ترسو و مصلحت اندیشی مثل شما فرزند شهید مطهری عزیز نیود. بدبخت ،شهید مطهری رژیم صهیونیستی را شمر زمانه می داند اما جهان امروز آن را بهترین کشور می داند.تمام دشمنی جهان با ما به خاطر رژیم ملعون صهیونیستی است. امان اشغال سفارت جاسوسی را انقلاب دوم میداند بعد شمای تازه به دوران رسیده می کئیید امام مخالف بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
اتفاقا ایشان بسیار آزادمنش هستند که حرف حق را بدن مصلحت اندیشی و هیچ ابائی میزننذ! واقعیتها را گفته شما چرا آتیش گرفتی؟!
عربی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
19
11
یک سؤال:
اگه شهید مطهری زنده بود اجازه میداد بخاطر برجام تاریخ اسلام رو تحریف کنین؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
خدا شفایت بده!؟! چرا الکی همه چیز را بهم میدوزی؟! دست از سر اسلام بخاطر منافعتون بردارید! خداوکیلی الان خودت معنی این جمله ای که بهم بافته ای را میفهمی؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
16
11
باسلام ما هرکاری بکنیم آمریکا از ما راضی نمی شود هر چه سرما می اید از خودمان است البته بخاطر ایستادگی کم هم دستاورد نداشتیم . زنده باد؛ ایران امام و شهید مطهری و رهبری عزیزتر از جانم.
گل افشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
17
5
با سلام
این کار هم عاقلانه بود هم منطقی. به موقع بود البته شاید باید زودتر می انجام می شد تا کشور دچار به هم ریختگی و شهید و مجروح شدن یک عده ای نمی شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
24
2
احمدی نژاد درود بفرست درود بر دولت بهار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
7
16
پسرت تو شهرداری تهران معاون شده علی مطهری
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
8
14
در جواب جناب مطهری و منتقدان ایشان:
اوایل انقلاب مردم و حتی مسولان گرم بودند حرجی نیست.
ولی بارها آمریکا پا پیش گذاشت ولی ما اعتماد نکردیم .
اینجا بود که باید ریسک را می پذیرفتیم.
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
آمریکا هر بار پیش گذاشت زیر تعهداتش زد ، حتی بعد آزادی گروگان ها در ازای آزادی دارایی های ایران در آمریکا توافق شد ، وقتی آزاد شدند آمریکا زیر توافق زد ، آنان که تاریخ را فراموش میکنند مجبور به تَکرار آنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
4
13
آدم عاقل کم داریم متاسفانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
حالا که اعتراف می‌کنی ناچاریم قبول کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
6
20
خواستم بگم جفای تندروها زندگانیمان جوانیمان راتباه کرد منتظر دادگاه عدل الهی می مانیم ولی نمی دانم چرا به حرف خودم خنده ام گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
من هم به این حرفت خنده‌ام گرفت
یقین بدان روزی همه پاسخگو خواهند بود
خصوصا کسانی که آن روز را فراموش یا انکار کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
17
11
برای کشوری مثل جمهوری اسلامی که تصمیم گرفته مستقل عمل کند و با آرمان و ارزش‌های انقلاب به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شود، ورود به مذاکره با آمریکا تنها یک باتلاق است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
قدرت منطقه ای چیه!دوره احمدی نژاد نفت رو تحریم کردن ، گفتیم تنگه هرمز رو میبندیم ولی هیچ نتونستیم بکنیم.شما توهم قدرت دارید.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
7
10
نظرات بچه گانه ات
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
12
15
آقای مطهری الان بعنوان نایب رییس مجلس وهمراه با نمایندهای همسویت چقدر مشکل اقتصادی ومعیشت مردم رو پیگیری وحل کردید؟؟مردم زیر بار مشکلات کمرشون خم شده.انوقت شما به دنبال فتنه انگیزی هستید؟؟اگر شهید مطهری زنده بود از کجا معلوم شما رو آق والدین نمیکرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مگه دست مجلس است اقتصاد ما؟! اون هزار تا نهادی که آقای آشنا اشاره کرد را پیدا کن! که اگر یک ریف بدجه شان لنگ بمونه کل بودجه مملکت را گرو می گیرند؟!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
8
14
اشغال سفارت تحریک یک مشت توده ای وابسته به شوروری و جوجه کمونیستها و دانشجویهای که فکر می کردند خیر سرشون چند تا کتاب خواندند و خیلی حالیشونه و باعث بدبختی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اگر واقعا اینگونه فکر میکنید، چرا خانم ابتکار را استیضاح و برکنار نمیکنید ؟!!!!!
دو روئی یعنی همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
16
7
وقتی گفته میشود ترسوها و وابسته های به غرب نباید به مجلس راه پیدا کنند ،برای همینه
زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
9
12
در گوگل سرچ کنید.ببینید کیا سفارت آمریکا رو تسخیر کردند.
محمدرضا خاتمی ،بیطرف ،اصغری،موسوی خوئینی ها ودوستان اصلاح طلبشان.،خانم ابتکار.....
مطهری خیلی حرف میزند.ولی حرف هایش عمق دارد.عامه پسند است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
زدی ب هدف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
2
12
نمونه های مصونیت دیپلماتیک در اسلام:
1) پیامبر صلی الله علیه و آله به فرستادگان مسیلمه کذاب فرمود: «اگر سفیر نبودید، به کشتن شما فرمان می دادم » صاحب کتاب جواهرالکلام، از فقیهان شیعه، پس از نقل سخن پیامبر صلی الله علیه و آله خطاب به فرستادگان مسیلمه می نویسد: «از سخن پیامبر صلی الله علیه و آله مصونیت فرستادگان استفاده می شود.»
2) درباره فرستاده معاویه در جنگ صفین، وقتی عده ای از سپاه امام پیشنهاد گروگان گرفتن فرستاده ی معاویه را مطرح کردند امام فرمودند: السفیر لا یرتهن یعنی گروگانگیری رسول و فرستاده دشمن در اسلام ممنوعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
فرستاده تا زمانی که کار خلاف قانون نکرده مصونیت داره. وظیفه او ابلاغ پیامها است نه جاسوسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
1
7
خوب اون تحولاته که میگی مهمه.اونو بگو آقای مطهری تا مردمم بدونن.نامحرم که نیستن .چهل سالم گذشته دیگه از حالت سری هم دراومده
ناشناس
|
Poland
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
1
7
درست می گوید الان خانم ابتکار پسرش خودش زندگی توی امریکاانتخاب نمی کرد
غلامزضا
|
Finland
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
8
3
خیلی ها تو این مملکت خیلی وفتاست دایه دل سوز تر از مادر شده اند!= الکی الکی.فرزند هنر باش نه فرزند پدر- فرزند هنر زنده کند نام پدر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
3
7
مطهری ،امروز : حدس میزنم مردم با افزایش قیمت بنزین موافقند!! انتخاب این صحبت ها رو هم بذار مردم بدونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
3
7
دست و پای آخر اصلاح طلبان ، به این باور رسیده اند که دیگر محبوبیتی در بین مردم ندارند و دستشان رو شده است در پی فرافکنی و تحریف تاریخ هستند تا با حاشیه سازی براز خود حاشیه امن ایجاد کنند ،
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
6
5
این آقای مطهری از زمان خودش جلوتره. من تعجب میکنم تو این کشور جای گفتن این حرفها نیس جناب مطهری. تااین کشور عقل و خرد نشه هیچی جای خودش قرار نمیگیره. این جماعت همیشه با همین مسایل کاسبی کردند و میکنند. مال مردم رو میلیارد ملیارد میخورن. بابک زنجانی ها میسازند و یه آبم روش جناب مطهری. پس این سخنان در حال حاضر خوراک داخلی ندلره.. بس کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
تا یادم میاد جناب مطهری همین بوده!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
8
جالب اینکه هزینه سازان برای ملت ایران فرزندان خود را به آمریکا می فرستند و جالبتر اینکه آمریکا با اشغال کنندگان سفارتش در تهران مشکلی ندارد اما با دانشجویانی که برای تحصیل به آمریکا می روند سر ستیز دارد !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
5
6
پسر کو ندارد نشان از پدر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
1
5
لطفا برای نسلی ک در زمان انقلاب بدنیا نیامده بود و هیچ نقشی در این انقلاب نداشت توضیح دهید دقیقا انقلاب برای چی بود ؟ بعد چهل سال چ گلی بسر ملت زدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
4
3
#بسته_توییت #بازی_سازش

▪️ سایت آمریکایی هرالد تریبون اخیرا گزارشی را منتشر کرده و طی آن از تلاش جریان تجدیدنظرطلب ایرانی(مستقر در دولت روحانی و احزاب اصلاح‌طلب) برای سوق دادن ایران به مذاکره و سازش با آمریکا خبر داده است.. به نوشته هرالد، هوشمندی رهبر ایران، مهم‌ترین مانع برای تحقق این #بازی_سازش است!
سید شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
7
2
قضیه سفارت هر چه بود سالیانی از ان می گذرد،البته و صد البته افراط در هیچ مباحثی از اسلام جایگاهی نداشته و ندارد و بحث اشغال گری سفارت خانه اگر هم مقتضای ان روز بود،فی الحال جز افراط نیست و بهتر است در کلیه مراودات داخله و خارجه قوانین ساری و جاری مملکت حکم فرما باشد،با در نظر گرفتن قانون اساسی و سیره پیامبر اعظم خدا و خاندان اطهرش.شاید سری به نامه اقا امیر المومنین علیه اسلام به جناب مالک اشتر نخعی بزنیم ،راحت به جواب برسیم.
در حال حاظر هم ان چه که همه چیز را تحت الشعاع قرار داده ،فقط موضوع امریکا نیست،بلکه بسیاری نیز سر در گریبان برخی مدیران دارد که یا نمی توانند یا نمی خواهند و شاید افت این ها بیش از هر چیز دولت جناب دکتر حسن روحانی را ناکار امد می نماید،به عنوان مثال مدتی است که رییسکل بانک مرکزی اراده کرده قضیه دلار و سفته بازی را از بازار جمع کند و هر سه قوه و حتی رهبری هم جمایت کرده اند،نتیجه هم به گونه اییست که عموم مردم تغییر را احساس کرده و دلالان نیز فعلا فرار را بر قرار ترجیح دادندو گم و گور شدند،شاید و حتی بهتر است به عنوان مثال وزیر صمت نیز هر چه سریع تر دست به کار شود و حوزه کاری خویش را سرو سامان دهد.خوب ،تعداد دلالان خودرو که از دلالان ارز بیشتر نیست،از طرفی اگر این وزیر محترم دست به کار شود،بدیهیست حمایت سه قوه و رهبری را هم به همراه خواهد داشت و نتیجه هم معلوم،زیرا این روش و عملکرد جواب داده و در محیط و شرلیط سخت تری هم جواب داده،حال اگر از ایشان تحرکی دیده نمی شود،زبانم لال رهبری خوشان مستقیما اقدام نمایند؟!!!!!!!!یا شخص رئیس جمهور شخصا پیگیر صنعت خودرو باشند؟اصلا شدنیست؟عقلانیست؟خوب از ماست که بر ماست.خودمان تلاش نمی کنیم وقول و وعده اصلاحات هم می دهیم ،رای مجلس که تمام شد،غیب می شویم.انگار که نه خانی امد ونه خانی برفت.قرعه به نام وزیر صمت خورد اما برخی از دیگر مدیران نیز باید به فکر شرایط مملکت،ابروی نظام،ابروی رهبری ،ابروی رئیس جمهور ،ابروی نمایندگانی که ریش گرو گذاشته اند و البته ریش ان ها نزد مردم و خدا گیر است،نیز باشند.
با این تفاسیر به کلام گهربار امام راحل می رسیم که فرمودند ،امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند،.......خوب اگر تلاش کنیم و برنامه داشته باشیم ،از ادم بیماری چون ترامپ چه کاری ساخته است؟بدیهیست ترامپ بیمار است و از بیماری شدید سایکوز رنج می برد(schizopherenia..paranoid type ).گویند کل اگر طبیب بود سر خود دوا نمودی، با این اوصاف راه خود را برویم و پاشنه ها را محکم کشیده و محکم ببندیم که باز نیز از ماست که بر ماست.اخر مگر از مترسک هم باید ترسید؟
مرتضى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
7
11
واقعا شير مادرت حلالت.درود به شجاعتت .من به سهم خودم چه قبل از انقلاب وّچه بعداز انقلاب خيلى ماجراها ديدم ولى بقطع يقين بيشترين صدمه را مملكت ما بخاطر گروگان گيرى خورده وهنوز هم ادامه داره.فقط تنها جنگطلبان وانحصارگران از اين ماجرا بهره گرفتند
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
1
12
مهندس بازرگان اولین کسی بود که با گروگانگیری مخالف بود
مهدی داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
1
0
نظرات جالب بودند
یکی از مشکلات تو مملکت ما اینه که ی حرف راست میزنند پشت سرش سی تا دروغ به خوردت میدن بعدشم تبلیغ برند خودشون رو
میکنن حالا این برند حزبشون باشه یا دینشون یا پیغمبرشون یا پدرشون
املای ننوشته مرتضی مطهری (درباره اشغال سفارت امریکا)
معلومه که غلط نداره ولی هم فکرای مطهری(امثال خمینی) همه موافق اشغال سفارت بودن
ی بحثی بود درباره فساد سیستماتیک تو جمهوری اسلامی
این حرف یواش یواش داره برامون عادی میشه
از اون جالبتر ی چیز دیگه اس اونم نهادینه شدن دروغ تو این مملکته
shahin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
1
مخالف افزایش بنزینم ...این همه دلار فروختن تا کسری بودجه و ورشکستگی بانک ها را جلوشو بگیرن مملکت را به بحران کشوندن اقای مطهری خواب بوده حالا هم تازه یادش افتاده در مورد اما حرف بزنه معلومه که کاری به مملکت ندارند یا به دنبال حصر و این چیزا هستن کاری به گرونی ندارند ی سخنرانی نکردی در این خصوص مثلا نماینده مردمی قطعا ان دنیا جواب عملکرد نداشته ات را باید جواب بدی فقز دنبال سیاسی بازی هستی جناب مطهری حیف ان پدر که اولادش این چنین است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
3
0
آقای مطهری در دنیا چیزی هم به عنوان سکوت وجود دارد
اگر حرف نزنی کسی بهت نمیگه طرف لاله لطفا کم حرف بزن
به خاطر پدر گرامت هم که شد کم حرف بزن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
به قول اقای دلاوری
تو حرف زدن بلد نیستی حرف نزدنم بلد نیستی ؟جناب مطهری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
1
0
سلام: اقای مطهری
سخنان اخیر شما دراین یکی دو روز گذاشته (در دانشگاه ومصاحبه) تفاوت ماهیتی واساسی با سخنان قبلی شما دارد
بهتر است بنا به صلاح دید هم که شده کمی سکوت کرده و یک بازنگری بفرمائید وبا اندیشه های حضرت امام وشهید بزرگوار ومظلوم شهید مطهری مطابقت فرمائید.
هموطن
|
United States of America
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
1
0
ميشه بفرماييد چه تحولاتي رخ داد كه امام از مخالفت دست برداشت و اشغال سفارت را انقلاب دوم ناميد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
3
موسوی خوئینیها امام ره را در مقابل عمل انجام شده قرار دادند وگرنه امام هرگز اجازه نمیداد نهایتا به عنوان عنصر نامطلوب اخراج می شدند
بعد از 444 روز با کلی هزینه دودستی گروگانها را تحویل دادیم
دانشجویان خط امام ؟ به نظامخیانت کردند
البته بودند امثال میدامادی که طرح به اصطلاح والدهایم را به شکست کشاندند
قطعا شهید مطهری و بهشتی اجازه اینکار را به دانشجویان نمیدادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
1
وقتی هیجان و احساس جاهلانه بر عقل و خرد حاکم شود منجر به حمله به سفارت و یا بیت مراجع و یا هر جای دیگر می شود.یک نفر نیست از این افراد سوال کند که با حمله به سفارت آمریکا و عربستان چه چیزی عاید کشور شد؟آیا نتیجه اش غیر از بدنامی بین المللی و نفرت و دشمنی بود؟؟؟عقلای قوم باید جلو این کاهرهای سفیهانه را سد کنند و اجازه ندهند یک عده هوچی کرد و سبک مغز برای کشور هزینه درست کنند و سرمایه های کشور را نابود کنند/کشورداری عقلانیت و منطق نیاز دارد و نه خاله زنک بازی و احساسات کور و متعصبانه؟
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
1
احسنت کلا با دیدگاهاش موافقم احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
2
عقل و منطق؟؟!!
ممکن نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
2
0
چقدر بی حساب حرف میزنید واقعا
مطمئن باش با این شعارها رئیس جمهور نمیشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
2
انقلاب دوم که از اولی مهم تر بود، نبود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
2
1
بايد از آقاي مطهري پرسيد چرا امام خميني اشغال لانه جاسوسي را انقلاب دوم خواند معنايش اين نيست اگر انقلاب دوم نبود از انقلاب اول الان خبري نبود و نمونه اش هم مصر است كه انقلابش چه شد اقاي مطهري؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
مصر دوران حاکمیت کووتاه مدت اخوان المسلمین کاریکاتوری از انقلاب ایران بود که هنگامی که نظامیان و سپس مردم متوجه شدند فقط سه روز ذخیره گندم مانده و خزائن خالی شده و در حال باختن همه چیز هستند مصری ها ادامه زندگی با حکومت نظامی سیسی را به نمایش انقلاب اخوانی ها ترجیح دادند و ضرر هم نکردند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
کفگیر اصلاحطلبان خورده ته دبگ کم کم دارند به همه چیز آویزان می شوند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
گل گفتی واقعا .احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
اشغال سفارت فارغ از خاستگاه پیشینه عامل و مجری اصلی آن و جو زدگی دانشجویان مخلص اما فاقد بینش عمیق، استراتژیک و دراز مدت و افکار احساسات زده در زمانه ای پر شور و هیجان که نیروهای چپ و منافق ساخته بودند و همانها سفارت امریکا را در چندین نوبت اشغال کوتاه مدت هم کرده بودند و نیز رخدادهای جانبی و متعاقب آن همچون ماجرای تهاجم در صحرای طبس، اغاز پایان حضور منافع امریکا در ایران و شروع پروژه انحصاری امریکا ستیزی و بسط نگاه مشفقانه به شرق و به ویژه به روسیه و چین بود.امریکاییها و کارتر نادان که قبل از آن در گوادلوپ فریب تحلیل های تلقینی برژینسکی و ترغیب و فضا سازی انتقامجویانه انگلیسی ها را خورده بودند، صحنه سیاست را به شوروی و سپس روسیه باختند. هنوز نیز در دوران نفوذی دیگری چون دونالد ترامپ در نیز حال باختن به روسیه و چین هستند و نمی دانند چرا و چگونه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
0
آقای مطهری تا حالا یک قدم خیر برای مردم بر نداشه ای ای کاش هرچه زودتر مملکت را رها می کردی تا آدم های با عرضه بیایند در مجلس شما اهل این کار نیستی ونمی توانی کاری بکنی وهرچه بیشتر در مجلس بمانی خراب تر میشود
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
0
مطهری میدانددیگرمردم اوراانتخاب نخواهندکردوشباهتهایی باساده لوحی منتظری که باتبلیغات کاذب اورابه قائم مقامی جازدنددارد.مطهری هم بلحاظ خوشنامی پدرش رای آوردامامتاسفانه لیاقت آنراازخودبروزنداد
ناشناس
|
France
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
اگه شهید مطهری زنده بود گوش بچه هاشو می پیچوند نمی زاشت حامی شیطان بزرگ بشن!
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
0
0
اگه به واسطه پدرت نبود اصلا توو جایگاهی نبودی که همچین نظرات پوچی بدی
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
0
0
اگه به واسطه پدرت نبود اصلا توو جایگاهی نبودی که همچین نظرات پوچی بدی
نظرات بینندگان