arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷

موج جدید اخراجهای جف بیزوس آغاز شد / کارمندان کلاهبردار و رشوه بگیر جایی در آمازون ندارند

جف بیزوس مدیرعامل خرده فروشی آنلاین آمازون، تصمیم گرفته بار دیگر شماری از کارمندان آمازون را که سوابق کلاهبرداری از مشتریان و اخذ رشوه را داشتند اخراج کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جف بیزوس مدیرعامل خرده فروشی آنلاین آمازون، تصمیم گرفته بار دیگر شماری از کارمندان آمازون را که سوابق کلاهبرداری از مشتریان و اخذ رشوه را داشتند اخراج کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدتی است که جف بیزوس روی نحوه فعالیتهای کارمندان خود حساس شده است. این حساسیت تا جایی  پیش رفته که وارد مسائل مالی و معاملاتی شده است و بر اساس گزارشها دیگر جایی برای کارمندان کلاهبردار و رشوه بگیر در آمازون نخواهد بود.

بر اساس خبرهای تایید نشده موج جدید اخراجهای کارمندان متخلف از هند و ایالات متحده آغاز شده و شماری از کارمندان آمازون در این دو کشور از دور خارج شده اند.

این شرکت پس از تحقیق در مورد رشوه های مشکوک اقدام به محدود کردن دسترسی به داده ها و حذف هزاران دسترسی مشکوک کرد و حتی برخی فروشندگان را نیز از چرخه فروش خود اخراج کرد.

به نظر می رسد منبع اصلی سوء استفاده از اطلاعات در هند است.بر اساس اطلاعات افشا شده،  بعضی از کارمندان هندی (و همچنین برخی دیگر در چین) از توانایی جستجو در پایگاه داده های داخلی شرکت سوء استفاده کرده اند و بنابراین آمازون دسترسی آنان را مسدود کرده است.

در ماه اکتبر نیز یک کارمند آمازون ادعا کرد که آدرس ایمیل مشتریان را به یک فروشنده شخص ثالث فروخته است.بر این اساس بعضی از فروشندگان به وسیله محصولات جعلی و علامتهای تجاری جعلی اقدام به فروش  محصولات کردند.بعضی گروه های سیاه چینی ادعا می کنند که آنها از این طریق  تا 15000 دلار فروش داشته اند.

 

نظرات بینندگان