arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۹۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷

تورم در ونزوئلا به مرز ۱.۳ میلیون درصد رسید

صندوق بین‌المللی پول اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که تورم ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ میلادی به یک میلیون درصد و در سال آینده میلادی نیز به ۱۰ میلیون درصد رشد و افزایش پیدا خواهد کرد. اما حالا به نظر می‌رسد که آمارهای داخلی در این کشور از مرز پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول نیز عبور کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

ائتلاف مخالفان دولت در مجلس ونزوئلا به تازگی اعلام کرده است که نرخ تورم در ماه نوامبر سال جاری میلادی به ۱.۳ میلیون درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، صندوق بین‌المللی پول اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که تورم ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ میلادی به یک میلیون درصد و در سال آینده میلادی نیز به ۱۰ میلیون درصد رشد و افزایش پیدا خواهد کرد. اما حالا به نظر می‌رسد که آمارهای داخلی در این کشور از مرز پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول نیز عبور کرده است.

رویترز نوشت: بر اساس گزارشی که مجلس ملی این کشور از نرخ تورم ماهانه منتشر کرده است، قیمت کالاهای مصرفی از ۲۳۳ درصد در ماه سپتامبر به ۱۴۸ درصد در ماه اکتبر افزایش یافته است. با اینکه نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا ماه گذشته اعلام کرد که حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان دولت را ۱۵۰ درصد افزایش داده، اما با این‌حال مردم و شهروندان ساکن در این کشور از عدم توانایی خود برای خریداری کالاهای موردنیاز خود گله و شکایت دارند.

ونزوئلا از سال ۲۰۱۴ میلادی با بحران شدید اقتصادی تحت تاثیر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا و اتخاذ سیاست‌های نادرست اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و پدیده ابر تورم در این کشور موجب فرار خیل عظیمی از شهروندان از این کشور و افت وضعیت اقتصادی مردم ونزوئلا شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
روسیه به جای برگزاری رزمایش مشترک و ایران به جای اعزام ناو و حمایت سیاسی و نظامی، باید با تشکیل کارگروه اقتصادی به داد این کشور برسن.
اگر این کشور به هر دلیلی فروبپاشه، ایران و روسیه و کشورهای نزدیک به این کشور، باید برای همیشه بااین کشور خداحافظی کنن!
خسرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
زنگ خطر ی برای مسئولان .
نظرات بینندگان